@GertSmit,
Bij eerdere posts van jullie heb ik vaker inhoudelijk argumenten geleverd. Deze zijn niet tot nauwelijks tot veranderingen in het document gekomen.
De formule:
$$K_r\sqrt{x^2+y^2+z^2}=1$$
Uit de wiskunde is bekend dat een sfeer (bol) de volgende formule heeft (1):
$$R=\sqrt{x^2+y^2+z^2}$$
Met \(\small R\) de radius. Dus de formule voor \(\small K_r\) of kromming zoals jullie noemen is:
$$K_rR=1$$
$$K_r=\frac{1}{R}$$
In woorden: kromming is omgekeerd evenredig met de de radius van een sfeer (bol). Een zeer bekende formule die al eeuwen gebruikt word. Inderdaad een grafiekje hiervan toont een hyperbool. Zoals in jullie documentje:
Beetje raar dat jullie de x-as de radius nu: "ruimte tijd" noemt. Dat kun je naar mijn weten niet uitdrukken in een enkel getal. Meerdere combinaties kunnen hetzelfde resultaat geven. Dat heb ik vorig jaar ook al duidelijk aangegeven.
Misschien handig een reken voorbeeld te geven. Dan recht door zee zien hoe de methode werkt en toegepast word.
1)
Bereken de valtijd van een voorwerp wat van een hoogte word losgelaten zonder begin snelheid. Hoogte: 10 [meter], massa voorwerp: 500 [gram], radius: 10 [cm], sfeer hol van binnen: wanddikte: 1 [cm]. Locatie: Amsterdam.
2)
Kunnen jullie uitleggen hoe hoge kwaliteit optica instrumenten diffractie gratings kunnen maken van verschillende materialen? Wat is jullie opinie? Prutst dit bedrijf maar wat? Enig idee hoe deze hoogwaardige optica word ontwikkeld?
Aluminium Diffraction Gratings: Edmund Optics
Gold Diffraction Gratings: Edmund Optics
(nu krijg ik het vermoeden dat men zou kunnen denken: misschien kunnen wij onze ideetjes verkopen aan optica firma's? Dan zou ik zeggen: heeft men enig idee wat optica inhoud: ooit een optische opstellingen doorgerekend, opgebouwd en gemeten?)
3)
Jullie code bevat een heleboel random nummer generators. Daar kun je inderdaad leuke grafiekjes mee maken. Er zijn online C compilers op internet (heb even geprobeerd maar dat zouden jullie moeten doen. Zoek op: online C compiler bijvoorbeeld). Pas de code aan zodat deze hier ook werkt, en deel een voorbeeld code dat men kan testen.