Sorry typefout. terdege moet torsie zijnMarco Maxwell schreef: ↑zo 04 sep 2022, 08:53 (...)
Ik heb geen idee bij welke kracht en temperatuur dit zonder terdege gebeurt, maar erg warm zal het niet zijn.
Moderator: physicalattraction
Sorry typefout. terdege moet torsie zijnMarco Maxwell schreef: ↑zo 04 sep 2022, 08:53 (...)
Ik heb geen idee bij welke kracht en temperatuur dit zonder terdege gebeurt, maar erg warm zal het niet zijn.
Echt een volmaakte kathoïde is het nooit (ook niet bij een echte ketting met of zonder versterkte schakels)OOOVincentOOO schreef: ↑za 03 sep 2022, 14:37 Edit:
Dit type kabels lijken mij rek te hebben sowieso door wikkeling. En wellicht stijf daar ophangpunten niet volledig doorbuigen als een ketting?
De draden zijn opgebouwd uit strengen.
Dat zal weinig uitgemaakt hebben, ze werden al heel heet door de enorme stroomsterkte.
Dat zou de rook kunnen verklaren, als het inderdaad kabels met een koolstofkern waren. Maar die koolstof zit er in om ze voldoende sterk te maken. Zouden dan niet minstens sommige kabels gebroken zijn?
1)tempelier schreef: ↑zo 04 sep 2022, 10:00 Volgens een paar ervaren zeekapiteins gaat normaal gesproken als men een ander schip sleept 'en beide schepen zo'n beetje gelijk op gaan' de staalkabel ongeveer 1/3 van de afstand door hangen, dat is veel meer dan tussen die twee torens, gezien de maten die Xilvo opgeeft.
Dat het water is lijkt me niet waarschijnlijk.OOOVincentOOO schreef: ↑zo 04 sep 2022, 13:31 De rook video is wit als ik goed herinner.
In een engineering boek heb ik als vuistregel geleerd dat dit vaak water gerelateerd is.
Dus ik begrijp dat hangende kabels niet (electrisch) geïsoleerd zijn.
Dan dringt er uiteindelijk water tussen de wikkelingen zou ik zeggen