gevaar van dit soort situaties is dat je vantevoren niet goed kunt inschatten wat er allemaal fout kan gaan. (funniest homevideo's heeft daar heel veel voorbeelden van die voor de gene zelf wat minder funny zijn vrees ik) Dus probeer iets te bedenken waarmee je zekerheid en overzicht kunt inbouwen. Op een tak staan en 2 handen nodig hebben om te werken hoort daar niet bij vrees ik.
De ladder die je ziet heeft nog een derde deel dat ingeschoven kan worden, maar dat durf ik echt niet tegen de boom te zetten en erop te klimmen omdat de takken niet stevig genoeg zijn op hoogte. Dat buiten beschouwing gelaten, zie ik mij zoiezo niet zagen vanop een driedelige ladder zelfs als ze stevig staat. Zoiezo gebeuren de meeste ongevallen in een boom van op een ladder.
Punt is inderdaad dat als je jezelf met een touw vastmaakt aan de boom, je normaal wel zal blijven hangen op de een of andere manier. Echter als die knoop niet goed in mekaar zit, zou dat inderdaad wel eens op een heel ongelukkige manier kunnen zijn waaruit je jezelf niet meer kan bevrijden.boertje125 schreef: ↑za 08 okt 2022, 11:34 Als je je echt serieus wilt zekeren regel dan een goede gordel en iemand er bij
je wilt niet aan een touw komen te hangen.
Goed dat je alle risico's goed overdenkt. Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat er nog iemand anders aanwezig is die eventueel te hulp kan schieten.
je kunt vanaf alle kanten zagen. Zelf heb ik een bosch elektrische motorzaag en heb daar ook zo'n grote boom mee verwijderd. koop evt een nieuwe ketting want ze zijn snel bot en dat zaagt een stuk moeilijker.wnvl1 schreef: ↑wo 07 dec 2022, 22:46 boomstam.png
Ik heb de takken eraf gekregen. Nu nog de stam. De diameter is 65cm. Ik heb alleen maar een relatief lichte elektrische kettingzaag. Ik zal dus een benzine kettingzaag moeten huren of tweedehands kopen en dan terug verkopen. Om het zo goedkoop mogelijk te houden moet de lengte van het zaagblad zo kort mogelijk zijn. Zou 35cm / 40cm volstaan of komt de zaag dan klem te zitten?