Xilvo schreef: ↑wo 03 mei 2023, 22:05
Ik heb er naar gekeken maar ik vind de tekeningen samen met de tekst niet erg helder.
OK. Ik zal morgen mijn tekeningen en betoog aanpassen. Ik zal grotere en duidelijkere tekeningen maken en een gedetailleerdere uitleg proberen te geven. Ik heb trouwens nog een bewijs gevonden. Daar horen alleen helaas tekeningen bij die ik zelf nog niet altijd goed zie. Ik kan wel proberen die nog te verbeteren. Is misschien leuk om er 3D prints van te laten maken als ik de kans krijg. Maar ik wil één stap per keer zetten. Ik wil heel graag jullie inhoudelijk gefundeerde kritiek horen op mijn bewijs. Ik denk dat ik geen fouten heb gemaakt maar een ander kan dat beter beoordelen. Dus het programma voor de komende dagen:
Vandaag een nieuwe post met een beter uitgewerkt verhaal, dan jullie inhoudelijk commentaar, dan een post met het andere bewijs, dan jullie commentaar.
Daarna wil ik verder gaan naar kegels met een rond of elliptisch grondvlak (zijn dat ook kegels? In elk geval soortgelijke figuren). Ik wil laten zien hoe ik denk dat de inhoud van een kegel samenhangt met een piramide. Dat verhaal zal de wereld niet schokken. Pi is een limietwaarde. Zowel pi als de oppervlakte en omtrek van een cirkel zijn limietwaarden. Zolang er geen bewijs van een exacte waarde van pi is zullen we niet verder kunnen komen dan een benadering. En als dat er wel is (wat ik niet denk dat ooit zal gebeuren) zal het nog moeilijk worden denk ik. Ik wil de plakjes methode gebruiken. Maar dat is allemaal op zich niet zo interessant. Misschien sla ik het wel over.
2 mei 2023 zal de geschiedenis ingaan als de dag waarop de inhoudsformule van piramides eindelijk exact bewezen werd.