Dit is inderdaad een mooi voorbeeld van pseudowetenschap en van de werkwijze van pseudowetenschappers.
Het is niet de bedoeling hier de discussie te herhalen maar ik zie op blz. 20 en verder het verhaal terug over diffractie en hoe diffractiepatronen afhankelijk zouden zijn van het gebruikte materiaal van het diffractierooster. Dat verhaal is onjuist en in strijd met middelbare school natuurkunde. Daar is eerder in het topic over deze "theorie" uitgebreid kritiek op geleverd.
Nu, anderhalf jaar later, staan er nog steeds dezelfde onjuistheden. Wil je volhouden dat diffractie afhankelijk is van het gebruikte materiaal, in tegenspraak met alles wat de gevestigde wetenschap beweert, dan is je eerste taak dat met metingen te onderbouwen. Dat is niet gebeurd. Zoals zo vaak is de uitvinder van een pseudowetenschap zo overtuigd van z'n eigen gelijk, niet gehinderd door enige wetenschappelijke basiskennis, dat hij een experiment volkomen overbodige moeite vindt.
Het vak heet "natuurkunde" omdat het de wereld om ons heen probeert te vatten in wetmatigheden. Dan is een eerst vereiste dat theorieën niet strijdig zijn met waarnemingen.