Ja. Misschien kijken we er wel helemaal verkeerd naar. We zijn op zoek naar een onderliggende causaliteit maar misschien is er juist een bovenliggende structuur.sensor schreef: ↑vr 23 jun 2023, 22:46 Neem bijvoorbeeld een elektron orbitaal rond een waterstofatoom. Voordat er gemeten wordt weten we van het elektron alleen zijn golffunctie en daar zijn mooie plaatjes van. Het elektron kan zich eigenlijk overal bevinden. Het zelfde is het geval met verstrengelde deeltjes. Deze deeltjes hebben een gezamenlijke golffunctie. Deze deeltjes hebben geen communicatie nodig in de klassieke zin maar zijn verbonden met elkaar.
pagina 4 schreef:A picture emerges of quantum mechanics being an auxiliary device, it is a scheme
allowing us to perform statistical investigations far beyond the usual procedures in con-
densed matter physics and thermodynamics. What is found can be referred to as a
‘deterministic local field theory’, which might be able to dethrone ‘quantum field theory’.
Ik hoor hem wel graag vertellen, zijn artikels zijn echter altijd een paar maten te moeilijk. Ik kan meestal al rap niet meer volgen.
Interessant dat SD HVT, zeg maar HVT next level. Als ik het goed begrijp is er geen verschil tussen QM en SDHVT bij kleine tijdsverschillen. Voorlopig kan ik nog uitgaan van mijn simulaties op quantum systemen, Maar ik ga wel naar superdeterminisme kijken.wnvl1 schreef: ↑za 24 jun 2023, 00:27 Als je ervan uitgaat dat die verborgen variabelen geassocieerd zijn met de verwevenheid van de golffunctie van de deeltjes en de detector, dan stelt Sabine Hossenfelder dat je bepaalde theorieën van superdeterminisme kan testen door te gaan kijken naar de correlatie tussen de uitkomsten van metingen in functie van de tijd. Hoe kleiner het tijdsverschil, hoe groter de kans dat de verborgen variabelen niet zijn gewijzigd.
https://arxiv.org/pdf/1105.4326.pdf
Ik loop als vast bij
Dat word flink googlen voor ik dit echt begrijp, maar ik heb al een begin.We are interested in
distinguishing “ontological states”. These are unit vectors that are mutually orthogonal
and have norm one; they form an orthonormal basis of Hilbert space. We can distinguish
finite dimensional Hilbert spaces and infinite dimensional ones. A system is said to be
deterministic if ontological states evolve into ontological states.[18]–[20].
Stel dat je meet of een elektron ergens is. Voor die meting was de impuls nauwkeurig bekend dus de positie niet.