Beste lezer(s),
Ik zit met een probleem en hoop dat jullie deze weten op te lossen.
Stel je hebt 6 producten bestaande uit verschillende aantallen, bijvoorbeeld:
Product A: 300 stuks
Product B: 650 stuks
Product C: 220 stuks
Product D: 130 stuks
Product E: 600 stuks
Product F: 740 stuks
Nu wil ik dozen vullen met een mix bestaande uit 6 producten. Een doos mag gevuld worden met meerdere artikelen van dezelfde soort. Dit zal logischerwijs ook wel moeten, want je hebt te maken met verschillende aantallen per product.
Omdat ik niet tot een gedegen wiskundige oplossing kon komen, ben ik pragmatisch te werk gegaan. Ik ben in eerste instantie uitgegaan van het product met het laagste aantal, dus product D. Door in elke doos 1 van elke soort te plaatsen was ik na 130 dozen door mijn product D heen(logisch)
Vervolgens ben ik van het hoogste aantal resterende producten uitgegaan (beginwaarde productaantal - 130), in dit geval product F. Omdat er nog maar 5 resterende productsoorten over waren, koos ik ervoor om van product F twee in een doos te doen en van de rest 1. Wederom zocht ik naar het hoogste aantal deed er 2 of meer van in een doos en vulde aan met de rest, enzovoort, enzovoort.
Zoals ik al eerder aangaf, is dit een zeer pragmatische benadering en niet echt constructief.
Dus mijn vraag is of jullie mij kunnen helpen met een betere manier om dit soort casussen te benaderen?