Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
HansH
Artikelen: 0

Re: Ervaringen met "herontdekkingen"

HansH schreef: vr 31 mei 2024, 16:07 Bij het aanvragen van patenten komt dat regelmatig voor dat je bij zoeken naar prior art je eigen ideen terugvindt. maar gelukkig was dat bij mij ook heel vaak niet het geval. dus dan heb je echt iets uitgevonden wat nog niet bestond.
ps dit antwoord was een reactie hierop:
PhilipVoets schreef: wo 17 apr 2024, 17:18 Nu vroeg ik me af of hier forumgebruikers zijn die ook wel dachten iets nieuws op het spoor te zijn, wat uiteindelijk al bleek te bestaan.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
HansH

Nesciyolo schreef: vr 31 mei 2024, 19:32
markos schreef: wo 17 apr 2024, 22:24 Mijn poging voor Pi is hier te vinden: https://home.hccnet.nl/markos/MMepi.txt

En dit is waar het op gebaseerd is : https://home.hccnet.nl/markos/relihion.jpg
hoe kom je van de 2e link naar de 1e? en in de 2e link zie ik een vierkant met wat lijnen en kruisen. maar wat heeft dat met een redenatie te maken over pi? wat in die figuur zou pi weer moeten geven?
markos

HansH schreef: za 01 jun 2024, 12:21
HansH schreef: vr 31 mei 2024, 16:07 Bij het aanvragen van patenten komt dat regelmatig voor dat je bij zoeken naar prior art je eigen ideen terugvindt. maar gelukkig was dat bij mij ook heel vaak niet het geval. dus dan heb je echt iets uitgevonden wat nog niet bestond.
ps dit antwoord was een reactie hierop:
PhilipVoets schreef: wo 17 apr 2024, 17:18 Nu vroeg ik me af of hier forumgebruikers zijn die ook wel dachten iets nieuws op het spoor te zijn, wat uiteindelijk al bleek te bestaan.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Het is zeg maar de herontdekking van het kruis dat al duizenden jaren rond gaat het is mijn wiskundige intrpetatie.
HansH

markos schreef: za 01 jun 2024, 12:40
Het is zeg maar de herontdekking van het kruis dat al duizenden jaren rond gaat het is mijn wiskundige intrpetatie.
dat had je al eerder gezegd, maar als je wilt dat mensen meedenken met jouw redenatie dan zul je eerst jouw redenatie moeten uitleggen. wat je hier zegt kan niemand iets mee.
markos

HansH schreef: za 01 jun 2024, 12:24
Nesciyolo schreef: vr 31 mei 2024, 19:32
markos schreef: wo 17 apr 2024, 22:24 Mijn poging voor Pi is hier te vinden: https://home.hccnet.nl/markos/MMepi.txt

En dit is waar het op gebaseerd is : https://home.hccnet.nl/markos/relihion.jpg
hoe kom je van de 2e link naar de 1e? en in de 2e link zie ik een vierkant met wat lijnen en kruisen. maar wat heeft dat met een redenatie te maken over pi? wat in die figuur zou pi weer moeten geven?
Ik heb zeg maar in een vierkant een straal berekening gemaakt van een cirkel en toen nog even door gerekend naar de constante MMe.
markos

HansH schreef: za 01 jun 2024, 12:45
markos schreef: za 01 jun 2024, 12:40
dat had je al eerder gezegd, maar als je wilt dat mensen meedenken met jouw redenatie dan zul je eerst jouw redenatie moeten uitleggen. wat je hier zegt kan niemand iets mee.
Ik weet niet wat ik er nog over kan uitleggen, ik heb de "geometrie tekening" gegeven en de formule met de uitkomst, Ik gooi de handdoek maar in de ring, als jullie het niet zien dan kan ik jullie niet overtuigen of inspireren, als jullie een betere intrepetatie hebben hoor ik het graag.
HansH

markos schreef: za 01 jun 2024, 12:53 Ik weet niet wat ik er nog over kan uitleggen, ik heb de "geometrie tekening" gegeven en de formule met de uitkomst
misschien kun je eens kijken hoe anderen hun aanpak toelichten, bv https://oinou.nl/viete-en-de-benadering-van-pi/
die beginnen met hun idee van aanpak uit te leggen. bv je begint met een vierkant (4 hoek) in een cirkel en bepaalt dan het oppervlak van. datzelfde doe je dan in het vervolg voor een n hoek waarbij je dan ziet dat als n groter wordt het oppervlak steeds beter dat van de cirkel gaat benaderen. zo'n toelichting verwacht men van jou ook om te kunnen volgen wat jouw gedachten zijn. nu geeft je alleen een deel maar niet de noodzakelijke tussenstappen. Daarom kan niemand jou volgen.
markos

Ik zal eens kijken op die site, misschien steek ik er wat van op, en ik ga nog een tekening maken om het misschien nog wat duidelijker over te brengen wat ik nou bedoelde, maar het duurt even voordat ik het klaar heb.
markos

Ik heb even in Dpaint het origineel bewerkt en denk dat het zo wel iets duidelijker is, er zit wel een aanname in, 1/3*C heb ik gemeten in andere tekeningen en dat komt steeds op 1/3 uit maar misschien kunnen jullie die meer verstand van wiskunde hebben nog invullen, ik heb alleen lagere school wiskunde gehad.

https://home.hccnet.nl/markos/reli4.jpg
HansH

ik zie een groot vierkant met daarin een klein gedraaid vierkant wat blijkbaar aan bepaalde voorwaarden moet voldoen. ik zie een B en C die blijkbaar de maten van het binnenste vierkant zijn , maar dan zou B=C zijn dus waarom het je dan B en C apart genoemd? verder zie ik a1 en a2 die blijkbaar iets te maken hebben met horizontalen en vertikale gele en rode streepjes, maar ik heb geen idee wat de relatie dan zou moeten zijn en waarom. blijft voor mij dus niet te volgen.
HansH

ik neem dus aan dat jij hier wel een idee over zou moeten hebben, want hoe kom je anders op die tekening?
markos

HansH schreef: zo 02 jun 2024, 22:27 ik zie een groot vierkant met daarin een klein gedraaid vierkant wat blijkbaar aan bepaalde voorwaarden moet voldoen. ik zie een B en C die blijkbaar de maten van het binnenste vierkant zijn , maar dan zou B=C zijn dus waarom het je dan B en C apart genoemd? verder zie ik a1 en a2 die blijkbaar iets te maken hebben met horizontalen en vertikale gele en rode streepjes, maar ik heb geen idee wat de relatie dan zou moeten zijn en waarom. blijft voor mij dus niet te volgen.
Je kan die B en C ook omdraaien, ze zijn allebij 10 in dit expiriment.
Het gele kruis onstaat uit een kruispunt dan precies in de andere kruispunten van de diagonale lijnen in de figuur, en het middelpunt van dat kruis tot het nulpunt in de tekening is a1 die je berekend

Code: Selecteer alles

(1/2*B)^2+(1/3*C)^2=A1^2
,
als ik dat kruis nu omdraai wordt de lijn C door 6 gedeeld.
En dan kan je a berekenen wat dan weer de straal van de cirkel is die je dan met een passer kan trekken en de oppervlakte is dan 100 vierkante centimeter, dus 10 * 10.

De tekening heb ik vroeger gemaakt als een expiriment, in 2004 heb ik er de getallen een formules bij gemaakt voor de hobbie. :idea:

Terug naar “Natuurkunde”