zo sla je alle redenaties dood. het wetenschapsforum is er juist voor om puzzeltjes op te lossen waarvan het antwoord vantevoren niet gegeven is.
zo sla je alle redenaties dood. het wetenschapsforum is er juist voor om puzzeltjes op te lossen waarvan het antwoord vantevoren niet gegeven is.
dat kan zoals ik al had opgemerkt door meet en regeltechniek eromheen, maar is duur en daarom niet echt logisch.
Naar mijn mening sla je een discussie juist dood door in plaats van vermoedens te opperen, uiterst stellige uitspraken zonder voldoende onderbouwing te plaatsen.
je kunt een hydraulisch systeem simpel voorstellen als 2 injectiespuitjes verbonden door een slangetje en gevuld met water.
dat kan ook, maar dan heb je feitelijk geen hydraulisch systeem meer maar een gasaangedreven systeem (pneumatiek). met gas kun je wel een constante kracht maken, want dat werkt immers als een veer. Er zijn ook wel luchtaangedreven systemen die zo werken denk ik en in de industrie komt vrijwel overal pneumatiek tegen. Daarom dacht ik in het begin ook dat dit een luchtcylinder was in de schommel.
maar kost je dus wel een extra klep en als ik me niet vergis ga je daarmee ook een hoop energie weggooien in de vorm van ongewenst opwarmen van je olie. en alles wat erbij komt is ook weer meer risico dat er wat stuk gaat. Dus kan allemaal wel maar niet wat je graag wilt lijkt mij.
de onderbouwing en conclusie daaruit staat in Bericht zo 01 sep 2024, 04:28 wat wil je nog meer voor onderbouwing? ik zie verder ook niet dat je dat bericht en de redenaties daarin verder inhoudelijk analyseert. we hebben verder geen gegevens, dus je zult het moeten doen met redenaties.
Die is op zich ook weer gebaseerd op vermoedens, namelijk dat de hydraulische cilinder een positie afdwingt. Dat vermoeden is ook slechts dat, een vermoeden. Niets mis met vermoedens, maar daar kun je geen stellige uitspraken op baseren.
Hoe en waarom zou ik dat moeten laten zien?
At5:
Weggetakeld
Maar vanochtend werden ze weggetakeld. Toch, niet getreurd: er komen nieuwe schommels voor terug, laat de woordvoerder van de A'dam Toren aan AT5 weten. De attractie was zo populair, zeker op zonnige dagen en in het weekend, dat er nu grotere schommels worden teruggeplaatst. Die bieden plaats aan zes personen.
Ook worden ze elektrisch aangedreven, zijn ze groter en kunnen ze harder. Bovendien wilden de oude schommels in extreme kou weleens moeilijk op te starten zijn. Morgen komen de nieuwe schommels aan. Vanaf Goede Vrijdag zullen ze, als alles goed gaat, in gebruik worden genomen.
voor jou een vermoeden en gevoelens omdat je al aangaf dat je geen verstand hebt van hydraulica. ik heb zelf ooit in een stage met die dingen gewerkt en bestudeerd waar het in een discotheek in amsterdam gebruikt werd in een apparaat om de positie van een DJ ergens in een bakje boven het podium te besturen. Dus voor mij zijn het feiten tgv hoe die dingen in het echt werken.
Dat is helder, blijkbaar was er niets mis met de oude aandrijvingsmethode.
Dat zou niet kunnen als ze door de hydraulische aandrijving op een positie gedwongen zouden zijn.De schommels werden hydraulisch aangestuurd, met de mogelijkheid om zelf mee te schommelen.