OOOVincentOOO
Artikelen: 0

Re: Nieuwe site geopend: discussietopic

Onder "Laatste Posts" zijn momenteel zijn slechts de laatste 10 berichten zichtbaar.

En ik kan een bericht niet meer terug vinden wat ik aan het volgen was.

Men kan niet van mij of van andere gebruikers verwachten alle topics hoofdstukken handmatig langs te lopen.

Kunnen bij laatste posts niet alle berichten van bijvoorbeeld laatste 6 maanden datum aflopend gepresenteerd worden.

En bij voorbeeld een paginator in te stellen dat er steeds 10 berichten op de pagina staan?

Dank als mijn reactie serieus genomen worden.
laatste post
laatste post 314 keer bekeken
R_Bena
Beheer

Ik begrijp je suggestie. Helaas is dat nu niet mogelijk. De focus ligt op het functioneel krijgen van de site. Additionele zaken overschrijden het budget en kosten dus teveel geld momenteel. Feitelijk kent deze site geen eigen budget. Het genereeert geen eigen inkomsten en wordt in stand gehouden door een deel van het budget van Scriptium.

In de toekomst zou het mogelijk kunnen zijn.
OOOVincentOOO

Beste @R_Bena,

Begrijpelijk, mijn bericht is onbedoeld iets te direct!

Goed werk en success aan jouw en team.
R_Bena
Beheer

Dank! Het zal erg lang duren voordat deze site financieel zelfstandig kan voortbestaan, ik denk minimaal 1,5 jaar.
CoenCo
Technicus

R_Bena schreef: zo 03 nov 2024, 12:07 Ik begrijp je suggestie. Helaas is dat nu niet mogelijk. De focus ligt op het functioneel krijgen van de site. Additionele zaken overschrijden het budget en kosten dus teveel geld momenteel. Feitelijk kent deze site geen eigen budget. Het genereeert geen eigen inkomsten en wordt in stand gehouden door een deel van het budget van Scriptium.

In de toekomst zou het mogelijk kunnen zijn.
Hoewel ik je overwegingen snap, zie ik het anders.
Om de site winstgevend te maken, wil je een actief en geëngageerd publiek. Je wil je gebruikers dus zoveel mogelijk actuele content bieden. Het beperken van de lijst met recente topics tot 10 stuks, maakt het veel lastiger om recente topics die buiten de top10 vallen te vinden.
En daarmee beperk je het (goed vindbare deel van het)aanbod voor de gebruiker.

Het zou me niks verbazen als je alleen ergens een variabele van 10 in 50 hoeft te veranderen om de grootste beperking op te lossen.
Tegen de tijd dat er 50 nieuwe topics zijn tussen 2 bezoeken, loopt de site waarschijnlijk zo goed dat er vast wel budget is voor een betere oplossing.

Edit:
Oh wacht: het gewenste gedrag van de oude site is nog wel bereikbaar maar gewoon verstopt:
Je moet eerst naar “forumoverzicht” en dan links van de tekst “forumoverzicht” op het hamburgermenu (3streepjes) klikken. Daar staan je recente topics
CoenCo
Technicus

OOOVincentOOO schreef: zo 03 nov 2024, 11:15 Onder "Laatste Posts" zijn momenteel zijn slechts de laatste 10 berichten zichtbaar.

Men kan niet van mij of van andere gebruikers verwachten alle topics hoofdstukken handmatig langs te lopen.

Kunnen bij laatste posts niet alle berichten van bijvoorbeeld laatste 6 maanden datum aflopend gepresenteerd worden.

En bij voorbeeld een paginator in te stellen dat er steeds 10 berichten op de pagina staan?

laatste post.png
Zie hier: search.php?search_id=active_topics
R_Bena
Beheer

Ik begrijp je redenering, maar het forum zal niets opleveren, wat ik er ook voor doe. Forums zijn uit, ik verwacht daar niet veel van. Het is een leuke aanvulling op de site, maar de hoogtijdagen van forums zijn voorbij en komen waarschijnlijk nooit meer terug. Het heeft onder meer te maken met een inherente degradatie van forums door Google. Je kunt zoveel toevoegen, weghalen, aanpassen etc. op forums als dat je wilt (buiten wat er nu is gedaan om), ik zie daar geen heil in en het zal pure geldverspilling zijn. Bezoekers moeten anno 2024 via andere kanalen komen: artikelen, social media, google etc.

Daarom moeten er keuzes worden gemaakt. Additionele zaken (buiten het functionele) zullen daarom voorlopig niet worden toegevoegd.
Het zou me niks verbazen als je alleen ergens een variabele van 10 in 50 hoeft te veranderen om de grootste beperking op te lossen.
Zou kunnen maar kost alsnog geld om een dev in te schakelen danwel tijd om het uit te voeren.
R_Bena
Beheer

"Tegen de tijd dat er 50 nieuwe topics zijn tussen 2 bezoeken, loopt de site waarschijnlijk zo goed dat er vast wel budget is voor een betere oplossing."

Denk dat je er iets te lichtzinnig over denkt. Het is één van de moeilijkste zaken die er is om een site rendabel te maken helaas.
R_Bena
Beheer

CoenCo schreef: zo 03 nov 2024, 17:23
OOOVincentOOO schreef: zo 03 nov 2024, 11:15 Onder "Laatste Posts" zijn momenteel zijn slechts de laatste 10 berichten zichtbaar.

laatste post.png
Zie hier: search.php?search_id=active_topics

Er valt helaas niets te zien aan de link. Als ik het aantal actieve topics een andere keer kan uitbreiden zal ik dat doen.
Professor Puntje

Veel forums zijn uit, maar niet allemaal. Bij het Nederlandse forum over synthesizers bijvoorbeeld melden zich bijna dagelijks nieuwe leden aan. Daar is ook veel te beleven en zit veel deskundigheid. Daar is ook een afdeling "Marktplaats" waar men onder leden synthesizers en aanverwanten kan verhandelen. Het is enkel een doorgeefluik en de site zelf heeft er verder geen bemoeienis mee, maar de leden hebben er veel plezier van. Zoiets zou hier wellicht ook kunnen voor wetenschappelijke leerboeken, e.d. Of hebben we zo'n afdeling al/nog...?
R_Bena
Beheer

Welk forum is dat?

Er bestaat de mogelijkheid bijvoorbeeld je boek op deze site te plaatsen en te promoten via het persoonlijke dashboard dat je hebt. Hier zijn normaliter kosten aan verbonden, maar daar zijn we voorlopig op teruggekomen, en het eerste jaar kan dit gratis. Mensen die een wetenschappelijk of educatief boek hebben geschreven en deze op Sciencetalk ter promotie willen plaatsen, kunnen dat bij ons aangeven via info@sciencetalk.nl.
CoenCo
Technicus

R_Bena schreef: zo 03 nov 2024, 17:52 ..
Er valt helaas niets te zien aan de link. Als ik het aantal actieve topics een andere keer kan uitbreiden zal ik dat doen.
Gelukkig hoef je er ook niks aan te zien. En hoef je ook niks te doen :)

De link is (volgens mij) precies de pagina/functionaliteit waarom gevraagd werd. En die is er dus al, maar Vincent (en ik) konden hem gewoon in eerste instantie niet vinden.
Professor Puntje

Het forum dat ik bedoel is: https://www.synthforum.nl/

Voor de Marktplaats bedoel ik geen eigen werk, maar gewoon (al dan niet populair-)wetenschappelijke boeken, die men om de een of andere reden kwijt wil, of juist zoekt. Of telescopen, meetapparatuur, etc.
R_Bena
Beheer

Professor Puntje schreef: zo 03 nov 2024, 18:26 Het forum dat ik bedoel is: https://www.synthforum.nl/

Voor de Marktplaats bedoel ik geen eigen werk, maar gewoon (al dan niet populair-)wetenschappelijke boeken, die men om de een of andere reden kwijt wil, of juist zoekt. Of telescopen, meetapparatuur, etc.
Thanks! Maar wat is precies het verdienmodel van de eigenaren? Gewoon nog steeds de ads toch? Ze verdienen niet zelf aan de Marktplaats?

Ik hou niet van ads en vind dat ze een site vervuilen, maar soms heb je geen andere keus.
R_Bena
Beheer

CoenCo schreef: zo 03 nov 2024, 18:22
R_Bena schreef: zo 03 nov 2024, 17:52 ..
Gelukkig hoef je er ook niks aan te zien. En hoef je ook niks te doen :)

De link is (volgens mij) precies de pagina/functionaliteit waarom gevraagd werd. En die is er dus al, maar Vincent (en ik) konden hem gewoon in eerste instantie niet vinden.
Ah, mooi zo. Tien actieve topics vind ik ook iets te weinig. Op vorige forum waren dat er 20 geloof ik. Maar ik wil ook niet de visualiteit teveel aantasten. Je krijgt met de huidige lay-out anders een hele lange pagina.

Terug naar “Over dit forum”