Professor Puntje
Artikelen: 0

Re: Nieuwe site geopend: discussietopic

R_Bena schreef: zo 03 nov 2024, 18:38
Professor Puntje schreef: zo 03 nov 2024, 18:26 Het forum dat ik bedoel is: https://www.synthforum.nl/

Voor de Marktplaats bedoel ik geen eigen werk, maar gewoon (al dan niet populair-)wetenschappelijke boeken, die men om de een of andere reden kwijt wil, of juist zoekt. Of telescopen, meetapparatuur, etc.
Thanks! Maar wat is precies het verdienmodel van de eigenaren? Gewoon nog steeds de ads toch? Ze verdienen niet zelf aan de Marktplaats?
Wat het verdienmodel van SynthForum is weet ik niet. De Marktplaats is simpelweg een deel van het forum waar leden door het plaatsen van een topic iets kunnen aanbieden, of ergens naar vragen als ze iets zoeken. Belangstellende leden kunnen dan contact opnemen met de aanbiedende of vragende leden, om de zaak verder af te handelen. De site zelf verdient daar niets aan. Maar het maakt het forum wel levendiger.
Ik hou niet van ads en vind dat ze een site vervuilen, maar soms heb je geen andere keus.
Dat vind ik ook. Een alternatief is om adverteerders op een afzonderlijk deel van het forum hun ads te laten plaatsen, die dan liefst voor het forum relevant moeten zijn. Dus in dit geval onderwijs en wetenschap. Ik heb niet goed opgelet hoe het hier nu is, maar ik zag nog niets storends. Of misschien zit ik te veel op internet om het nog te zien... ;-)
R_Bena
Beheer

Professor Puntje schreef: zo 03 nov 2024, 19:00
R_Bena schreef: zo 03 nov 2024, 18:38
Professor Puntje schreef: zo 03 nov 2024, 18:26 Het forum dat ik bedoel is: https://www.synthforum.nl/

Voor de Marktplaats bedoel ik geen eigen werk, maar gewoon (al dan niet populair-)wetenschappelijke boeken, die men om de een of andere reden kwijt wil, of juist zoekt. Of telescopen, meetapparatuur, etc.
Thanks! Maar wat is precies het verdienmodel van de eigenaren? Gewoon nog steeds de ads toch? Ze verdienen niet zelf aan de Marktplaats?
Wat het verdienmodel van SynthForum is weet ik niet. De Marktplaats is simpelweg een deel van het forum waar leden door het plaatsen van een topic iets kunnen aanbieden, of ergens naar vragen als ze iets zoeken. Belangstellende leden kunnen dan contact opnemen met de aanbiedende of vragende leden, om de zaak verder af te handelen. De site zelf verdient daar niets aan. Maar het maakt het forum wel levendiger.
Ik hou niet van ads en vind dat ze een site vervuilen, maar soms heb je geen andere keus.
Dat vind ik ook. Een alternatief is om adverteerders op een afzonderlijk deel van het forum hun ads te laten plaatsen, die dan liefst voor het forum relevant moeten zijn. Dus in dit geval onderwijs en wetenschap. Ik heb niet goed opgelet hoe het hier nu is, maar ik zag nog niets storends. Of misschien zit ik te veel op internet om het nog te zien... ;-)
Juist. Ja, op zich zou ik er niet op tegen zijn om een sectie op dit forum te openen voor vraag en aanbod van dingen. Maar ik weet niet of dat de levendigheid van het forum zal doen toenemen. Er is een reden dat het synthforum nog succesvol is en het wetenschapsforum drastisch achteruit is gegaan.

De ads staan voorlopig uit, maar ik sluit niet uit dat ze terugkomen voor inkomsten.
Professor Puntje

Soms is de reden dat een forum niet (of niet meer) loopt simpelweg dat er te weinig gebeurt. Je moet een zekere kritische massa aan actieve leden hebben. Anders vinden toevallige nieuwe bezoekers het maar een dooie boel en blijven ze niet hangen. Maar ja - hoe kom je daaraan?
Kip of ei verhaal. Maar er is een reden dat er te weinig is gebeurd. Het kwaad is imo al eerder geschied, namelijk desinteresse/gebrek aan interesse.
Maar ja - hoe kom je daaraan?
Het is afwachten nu met de lancering van de nieuwe site. Maar ik hou er geen rekening mee dat het aantal bezoekers op het forum sterk zal toenemen. Als het huidige maandelijkse bezoekersaantal van zo'n 25k-30k behouden kan blijven, met een beperkte groep actieve posters die zo nu en dan extra content plaatsen, heb ik daar vrede mee. Meer mag ik ook niet verwachten.

Nieuwe bezoekers voor deze site dienen imo buiten het forum om te komen. Maar wellicht worden we verrast :)
Professor Puntje

Vreemd! - waarom staat jouw bovenstaande reactie vermeld alsof het mijn reactie zou zijn?
R_Bena
Beheer

Uhmmja... dat vraag ik me ook af. Ik denk dat ik per ongeluk op de verkeerde knop heb gedrukt. Excuses. Ik heb zeker geen Goddelijke krachten.
OOOVincentOOO

CoenCo schreef: zo 03 nov 2024, 17:23 Zie hier: search.php?search_id=active_topics
Dankjewel! Heb een snelkoppeling gemaakt.

search.php?search_id=active_topics

Terug naar “Over dit forum”