Moderators: Michel Uphoff, Jan van de Velde
Als de massa (nagenoeg) nul zou zijn, dan wel. Maar eerder schreef je hierGertSmit schreef: ↑do 21 nov 2024, 22:04 Zo goed als nul, dan zijn we het helemaal met elkaar eens. Dat wil zeggen, dan klopt het met de in het model gestelde invariante massa van een foton, welke waarde die massa dan ook zou hebben. Als de massa nagenoeg nul is zou er dus ruimte zijn voor een snelheid als de lichtsnelheid.
Daar bereken je de totale fotonenergie en je zegt dat die volledig toe te schrijven is aan de massa. Je spreekt jezelf dus opnieuw tegen. Jouw verhaal zwabbert alle kanten op.Fotonen zijn in mijn/ons model niet massaloos, wel zeer licht. Dat wordt beschreven in 'Metric Science' in het hoofdstuk 'The Photon', een klein stukje wiskunde/natuurkunde op bladzijde 16/17, waarmee wordt aangegeven hoe de energie (en dus massa) van een foton kan worden uitgerekend, hopelijk klopt het.
Ja, volgens Einstein. Dat model onderschreef je toch? Of nu ineens weer niet?
Het kan zo zijn... Dus misschien wel, misschien niet. Overal losse eindjes, en dan wil je dat een serieuse wetenschapper er tijd in gaat steken? Niet alleen ontbreekt elke wiskundige onderbouwing, het verhaal zelf is vaag en vol "het zou misschien kunnen dat...".
Waarom lijkt dat erop? Je weet het zelf niet?
Een derde model? Waarom drie? Als een model correct is, is eentje voldoende, lijkt me.
Ik schat dat in ieder dorp, in iedere stadswijk wel iemand zit die een "origineel" model heeft bedacht dat de werkelijk eindelijk perfect beschrijft. Maar de wetenschap wil er niet aan want...
Je kunt het pas programmeren als je het met formules hebt beschreven. Zo werkt het, en niet andersom.
Daarom ga je niet in op wat ik schreef over de fotonmassa? Want daar spreek je jezelf tegen maar vragen blijf je ontwijken. Als je geen zin hebt in vragen, blijf dan weg van fora. Alle fora.
Je kunt geen model programmeren als je geen wiskundige regels hebt. Al is het alleen maar dat formuletje voor de kromming.
Je verdraait mijn woorden. Ik schreef indertijd dat programmacode plaatsen geen alternatief is voor een artikel met wiskundige onderbouwing. Niemand gaat de wiskunde uit de programmacode destilleren enkel omdat jij dat niet wil of kan.
Een programma is geen model, al kun je een model wel programmeren.
Je ontwikkelt de wiskunde tijdens het programmeren? Heel apart.
Ja maar beter vertrouw je niet helemáál op mijn benevolente oprechtheid Naast mijn inhoudelijke argumenten heb ik er ook belang bij dat dit forum voldoende posts blijft hebben. Ik heb een andere rol.GertSmit schreef: ↑vr 22 nov 2024, 10:51 @R_Bena:
Jij hebt ook gereageerd in dit topic met nogal opbouwende reacties. Mijn reden om dit topic te starten was om te kijken of er iemand wil meedenken met het model dat ik (niet wiskundig) beschrijf. Dat kom ik dus hier niet tegen, er wordt vooral met de botte bijl ingehakt op mogelijke inconsequenties zonder mee te willen gaan in wat ik voorstel, een concept als de 'dimensional basic', wat mijns inziens toch een heel rationeel onderbouwde voorstelling is, iets om te exploreren in elk geval.
Verder reageer ik niet meer op @Xilvo en @HansH, hoop dat dat geen reden is om de topic te sluiten.
En als hij dat weigert, als hij niet op kritische maar inhoudelijke vragen meer wil reageren, dan heeft hij hier niets te zoeken.
Programmeren is in zekere zin ook wiskunde, met name logica. Maar programmeren is niet per se fysica, dat moet je er zelf in programmeren. Om de fysica uit het programma te halen is veel werk, dat is meer het probleem. In een programma staan ook dingen zoals het declareren van variabelen, het maken van figuren, de programma logica, etc etc. Al die dingen zijn bij elkaar meestal veel meer dan alleen de wiskunde die je wilt modelleren. En ik, noch Xilvo, noch de meeste andere mensen hebben zin om daar doorheen te ploegen om de fysica van de programma logica, het maken van figuren etc., los te koppelen.GertSmit schreef: ↑vr 22 nov 2024, 10:28 Er zijn al twee modellen geprogrammeerd waarbij ik ze nog niet in wiskundige formules heb gevat, maar wel in de programmeerregels, wat mijns inziens ook wiskunde is. Maar volgens jou zijn programmeerregels geen wiskunde kan ik me uit een eerdere thread herinneren,