die afvoerpompjes zijn wel 50Hz kortsluitankermotoren dus die draaien op 60Hz 20% sneller. probleem is dan dat het afgegeven vermogen aan het schoepje van de pomp evenredig is met de 3e macht van het toerental. dus heb je 1.7 x het pompvermogen. Daar zal dus eea niet meer kloppen. draait de pomp wel of gaat hij gelijk in storing? als hij wel draait ku je overwegen om een stukje van de schoepjes te verwijderen om zo het vermogen te reduceren tot wat het was.ThomasvdG schreef: ↑wo 28 okt 2020, 16:30 Alles gaat goed (electronica, trommelmotor), maar op het moment dat de afvoer pomp moet gaan draaien, schiet de machine in storing.
Nu is de pomp natuurlijk een iets eenvoudigere motor dan de frequentie geregelde pomp van de trommel.
Iemand een idee hoe dit op te lossen.
Dank en groeten uit St Eustatius.
Thomas.
een senseo heeft een ucontroller die een programma afwerkt en ucontrollers lopen op een kwartskristal als klok dus niet op de netfrequentie. De pomp van de senseo is wel een probleem want die maakt gebruik van 50HZ en ook nog resonantie op die frequentie. dus voor 60Hz heb je een pomp nodig voor 60Hz. De vulhoogte werkt met een drijver met magneetje en een reed relais in de senseo die het magneetje ziet.
Dat zijn wel hel ouderwetse machines. misschien kan de vraagsteller aangeven of het toerental bv regelbaar is. als dat zo is valt een inductemotor al af. Dus begin met het typenummer zou ik zeggen.
het waternivo werkt met een drijvende magneet in het waterreservoir+ een hall element als sensor die signaal levert naar een microprocessor. Die microprocessor heeft zijn eigen klok. wat er waarschijnlijk stuk gaat is het waterpompje. dat werkt namelijk met een elektromagneet en een afgetunede resonantiefrequntie van 50 Hz. voor 60 Hz resoneer die dus niet goed en pompt dan ook niet goed denk ik. Maar als een senseo niet op 60 Hz werkt zegt dat nog helemaal niets over een wasmachine.Oliebaron schreef: ↑za 24 jun 2006, 22:45 Een senseo weet of het waterniveau leeg is mbv ik denk een magnetisch read relais. Daarna gaat het lampje knipperen, dit zal door een chip worden gestuurd neem ik aan, ik neem aan dat ze bij philips dit knipperen niet organiseren met een mechanisch relais en een condensator. Ook de duur van het pompen heeft twee standen, een kop en twee. Deze tijdvertrager zal ook wel niet met een luchtbalgje op een mechanisch relais worden geregeld maar met dezelfde chip. Waarom de chip kapot loopt ? Geen idee, loopt zo'n chip op een 50 Hz klok of zo ? Ik heb eigenhandig een senseo om zeep geholpen op een offshore locatie, 220 Volt, 60 Hz.