Dat zou dan strijdig met het citaat zijn, want elektronen hebben minder massa (0,511 MeV) dan de lichtste quark (2,3 MeV).
Moderator: Rhiannon
Dat zou dan strijdig met het citaat zijn, want elektronen hebben minder massa (0,511 MeV) dan de lichtste quark (2,3 MeV).
Er is een theorie dat aanliggende parallellen werelden een scheidingen kunnen (moeten) hebben van Infinitesimalen grootte. (dx)
Dat er een grens zou zijn kan ook niet op logische gronden worden verworpen dus zijn we weer bij af.Professor Puntje schreef: ↑zo 22 dec 2024, 22:40 Je ziet historisch (beginnend met de atomen van de oude Grieken) dat wat eerder als ondeelbare bouwstenen werden beschouwd later vaak toch weer uit nog elementairder bouwstenen blijken de zijn opgebouwd. Dat gaat dan ook samen met veranderingen in de natuurkunde. Hoever dat doorgaat is koffiedik kijken. Dat weet ik ook niet. Maar ik zie op logische gronden niet dat dat er een grens zou moeten zijn in het kleine of het grote.
Niet helemaal. Dat er een grens zou zijn wordt vaak op grond van de huidige stand van de wetenschap geclaimd waarbij men over het hoofd ziet dat de fundamentele natuurkunde nog niet klaar is. Of er een grens is is wetenschappelijk gezien nog een open probleem, dat wil ik er maar mee zeggen.tempelier schreef: ↑di 24 dec 2024, 11:10Dat er een grens zou zijn kan ook niet op logische gronden worden verworpen dus zijn we weer bij af.Professor Puntje schreef: ↑zo 22 dec 2024, 22:40 Je ziet historisch (beginnend met de atomen van de oude Grieken) dat wat eerder als ondeelbare bouwstenen werden beschouwd later vaak toch weer uit nog elementairder bouwstenen blijken de zijn opgebouwd. Dat gaat dan ook samen met veranderingen in de natuurkunde. Hoever dat doorgaat is koffiedik kijken. Dat weet ik ook niet. Maar ik zie op logische gronden niet dat dat er een grens zou moeten zijn in het kleine of het grote.
Ik ook niet.
Het kan wel bestaan maar is betekenisloos. Je kunt geen klok hebben (of wat dan ook dat tijdverloop bijhoudt) zonder materie.
Dat betwijfel ik. Tegen de achtergrond van alle andere fotonen zullen de fotonen nog steeds bewegen. Er zullen ook fluctuaties van de fotonendichtheid blijven optreden.
Probeer daar maar eens een klok me te maken.Professor Puntje schreef: ↑di 24 dec 2024, 13:04Dat betwijfel ik. Tegen de achtergrond van alle andere fotonen zullen de fotonen nog steeds bewegen. Er zullen ook fluctuaties van de fotonendichtheid blijven optreden.
Niemand heeft beweerd dat tijd niet meer zou bestaan, alleen dat het een betekenisloos begrip wordt zonder materie.
Niemand heeft beweerd dat tijd verdwijnt, alleen dat het een betekenisloos begrip wordt zonder materie.Professor Puntje schreef: ↑di 24 dec 2024, 13:18 Dat is de omgekeerde wereld: alsof de tijd wordt voortgebracht (in plaats van gemeten) door klokken en verdwijnt zodra er geen klok meer voorhanden is.
Daar denken anderen, zoals Roger Penrose, anders over.Professor Puntje schreef: ↑di 24 dec 2024, 13:21 Volgens mij wordt tijd zonder materie zelfs niet betekenisloos.