Moderators: Michel Uphoff, Jan van de Velde
In een open verhaal staan geen leugens, en als dat per ongeluk toch gebeurt dan komt een eerlijk en open persoon daar rond voor uit en maakt een eerlijk en open persoon daar excuses voor.
Weet ik, maar de manier waarop kan heel wat opbouwender en vriendelijker, vind ik dan. Weet niet of die afbraak instelling leeft binnen de wetenschappelijke kringen, of dat het alleen Xilvo betreft. Er zijn inderdaad anderen die een wat positievere bijdrage hadden. Als het topic dan toch open blijft reageert misschien tezijnertijd iemand die wel opbouwend wil meedenken.
Maakt het wat uit hoe iemand op je reageert? Iets is waar of niet waar, dat is de bottomline. Als jij denkt dat je theorie waar is, en je vindt het van belang dat anderen je visie delen, dan zul je mensen daarvan moeten overtuigen.GertSmit schreef: ↑wo 15 jan 2025, 12:17Weet ik, maar de manier waarop kan heel wat opbouwender en vriendelijker, vind ik dan. Weet niet of die afbraak instelling leeft binnen de wetenschappelijke kringen, of dat het alleen Xilvo betreft. Er zijn inderdaad anderen die een wat positievere bijdrage hadden. Als het topic dan toch open blijft reageert misschien tezijnertijd iemand die wel opbouwend wil meedenken.
Waarom word mijn bijdrage vermeden? Direct na mijn bericht zijn de luidste sprekers weer aan het woord met een ping pong spel.OOOVincentOOO schreef: ↑wo 15 jan 2025, 07:28 De materiaal eigenschappen zoals kristal structured spelen een rol bij röntgen straling. Interferentie van röntgen straling word gebruikt bijvoorbeeld bij: X-ray diffraction (XRD).
https://en.wikipedia.org/wiki/X-ray_diffraction
Dus het diffractie patroon is hier anders per materiaal (kristal structuren) eigenschappen (röntgen straling). Zeer wel bekend fenomeen.
Jouw idee dat het standaard diffractie patroon bij zichtbaar licht veranderend voor materiaal type is incorrect. Hier speelt slechts de afstand tussen de spleten een roll.
(Vergelijkbaar antwoord heb ik volgens mij al een keer gegeven enkele jaren terug bij een "Metrix Science" topic.)
Nogmaals, het is geen theorie. Het wordt pas een theorie als het duidelijk in overeenstemming is met waarnemingen, niet in strijd is met welke waarneming dan ook en, tenslotte, correct de uitkomst van experimenten heeft weten te voorspellen.
Wetenschap is veel meer gebaat bij een kritische benadering, dan komen de eventuele zwakheden aan het licht. Als je dat niet wil moet je iets anders gaan doen. Als je echt in jouw verhaal gelooft moet je het kunnen verdedigen. Jij wordt alleen maar boos op degene die inhoudelijke kritiek levert.
Dat het (waarschijnlijk) niet klopt dat het tralie van aluminium gemaakt was, dat je dat in iedere geval zeker niet weet, is zeer inhoudelijk en daar draai je al talloze berichten omheen. Je baseert een heel verhaal op een verzonnen feit.
Alweer, liegen over data is geen kleine inconsequentie. Dat is een wetenschappelijke doodzonde.
Zoals bij elk computerprogramma geldt ook hier "garbage in, garbage out".
Hiermee dacht ik een antwoord op Vincent te hebben gegeven. Of ik heb het verkeerd begrepen?
Jullie theorie is ook door het tijdschrift Nature afgewezen. Daar zijn jullie heel boos op geworden. Waarom denk je zelf dat je theorie door Nature was afgewezen (oprechte vraag)?In fora word ik afgewezen op de theorie, men hakt door op kleine inconsequenties in de beschrijving van de theorie zonder naar de grote lijn te willen kijken.