Inderdaad, had ik al gecorrigeerd.
Moderator: Rhiannon
Ik weet niet of er dan geen tijd zou kunnen bestaan. Ik weet wel dat tijdsduur betekenisloos wordt als er geen massa meer is.Regor schreef: ↑wo 29 jan 2025, 21:37 Aan Xilvo,
Als alle materie en energie en ruimte zou verdwijnen ...... zou er geen tijd meer (kunnen) zijn.
Maar waar zouden ze naartoe gaan ? ...... in zijn eenvoud uitgedrukt?
Klopt mijn logica ?
Dat het "onbekend" is als de tijd "altijd" zal blijven bestaan is dus voor mij heel evident / vanzelfsprekend / onweerlegbaar.
Dat onze oerknal die ons huidige universum heeft doen creëeren eenmalig was, en dat dit universum mogelijk ooit zal 'uitdoven' wil niet zeggen dat er daarvoor geen andere oerknallen zijn geweest, dat er nu geen andere oerknallen zijn waaruit andere universums geboren worden, of dat het niet zo zou kunnen zijn dat de 'boel' als een soort babushkapoppen oneindig is.Hildebrand schreef: ↑ma 17 feb 2025, 19:20 Ik dacht dat men steeds meer neigt naar het idee dat de oerknal een eenmalige gebeurtenis is geweest met als gevolg dat het heelal verder zal blijven uitdijen en de tweede wet van de thermodynamica ervoor zorgt dat alle aanwezige energie steeds meer gelijkelijk verdeeld raakt. Het uiteindelijke gevolg is dat het heelal na biljoenen jaren 'uitdooft' waarbij zelfs atomen uit elkaar vallen. Wat overblijft is duisternis.