Ik bedacht me laatst in een filosofische (door bier ondersteunde) bui het volgende.
In theorie zou het mogelijk kunnen zijn (let op alle voorbehouden) om mensen door middel van energieoverdracht van punt A naar punt B te verplaatsen. In Star Trek beter bekend al overstralen (beam me up Scotty).
Nu dacht ik aan het volgende. Titan is een maan ver weg van hier, maar die wel leven kan ondersteunen. Om daar te komen duurt echter zo lang dat de mensen waarschijnlijk al overleden door ruimtestraling voordat ze aankomen. Het principe van een bord met heerlijk eten net buiten het bereik van een hongerig persoon houden dus.
Maar wat nu als we een soortement van tussenstationnetjes in de vorm van satelieten plaatsen rond elke planeet/maan tussen Aarde en Titan en het overstralen via deze satelieten laten verlopen. Het overstralen gebeurt met een snelheid van het licht. Met de tussenstationnetjes meegerekend wordt het iets trager maar toch. Je kan dan in vrij korte tijd van Aarde naar Titan komen.
Lijkt mij een mooie mogelijkheid. Nu alleen nog het principe van overstralen uitwerken...
Toch maar even een polletje: Denken jullie dat overstralen (ooit) mogelijk is?