Neen, zoals ik al zij is deze kwakkel gebaseerd op een extrapolatie van de speciale relativiteitstheorie. In deze theorie stelt men dat een waarnemer de tijd trager ziet verlopen bij een klok die beweegt tov van deze waarnemer. Indien de klok met de lichtsnelheid beweegt tov die waarnemer ziet die waarnemer de klok stil staan.1) Als je sneller gaat dan het licht ga je weldegelijk terug in de tijd.
Deze theorie is gebaseerd op het feit dat niets sneller kan reizen dan het licht. Je kan deze theorie dus niet extrapoleren naar snelheden groter dan het licht, want je hebt aangenomen dat dit niet kan.
Zou je nu aannemen dat er wel grotere snelheden mogelijk zijn, dan is het onmogelijk (met onmogelijk bedoel ik dat ik er tot op heden nog geen zo'n theorieen gepubliceerd heb zien en dat ik denk dat het wiskundig ook onmogelijk is) om een theorie te ontwikkelen waar tijd gerelateerd is aan snelheid.
Waar haal je deze onzin?2) De relativiteitstheorie verbiedt geen snelheden groter dan c.
de vraag die je hier moet stellen is "wat is bewegen"3) Staat de rand nou stil of gaat ie sneller dan het licht volgens jou? Als de rand stil staat, hoe kan het heelal dan ooit superklein zijn geweest?
In een expanderend heelal kunnen 2 voorwerpen niet tov de lokale ruimte bewegen, terwijl hun onderlinge afstand toch toeneemt.
Een analogie is de oppervlakte van een ballon die opgeblazen wordt. Teken bovenaan een cirkeltje en beschouw alles wat binnen die circel ligt de ruimte is en de circel de rand. Plak twee kleine papiertjes binnen die circel. Deze verbeelden twee voorwerpen in de ruimte. Als je de ballon opblaast zul je merken dat de ruimte vergroot, de rand langer wordt, de papiertjes bewegen tov het andere papiertje en tov de rand. Toch hebben de rand en de papiertjes niet bewogen tov het lokale ballonoppervlak.
Dit is geen tegenstrijd, denk maar aan hierbven "wat is bewegen" en "wat is snelheid"4) Je zegt dat de rand zich met een snelheid groter dan het licht van ons verwijdert, je gelooft dus niet in de relativiteitstheorie?
Er zijn drie oorzaken van roodverschuiving:5) Als de uitdijende lege ruimte de massa met zich mee expandeert, waarom is er dan wel sprake van een roodverschuiving maar niet van tijdsdilatatie, volgens jou?
1) beweging van de bron of de ontvanger van het licht
2) als gevolg van de zwaartekracht
3) als gevolg van het expanderen van het heelal.
de waargenomen roodverschuivingen van de sterrenstelsels zijn grotendeels toe te schrijven aan deze laatste. De lichtgolf wordt als het ware uitgerokken door de expansie van de ruimte. (teken maar eens een sinus op uw ballon)