Moderator: ArcherBarry
Dat was het geval toen de mens de stap maakte van vegetatie naar vleesconsumtie. Toen de mens vlees ging eten groeiden de hersenen exponentieel door de eiwitten dacht ik. Volgens mij heeft het nu weinig invloed meer.Cycloon schreef:Ik begrijp het niet echt ? Is de schedel zelf kleiner aan het worden ? Of wordt het gelaat kleiner en blijft de schedel even groot ?
Ik heb altijd gehoord dat de schedel van de mens steeds groter werd
Misschien dat betere connecties tussen de verschillende delen en neuronen in/van de hersenen tot het gevolg heeft dat er minder omvang nodig is?
Ik weet niet wat die regel precies inhoudt maar kan wel een gok doen. Lijkt mij dat die regel van toevallige mutatie niet wordt overschreden als je uitgaat van hersenen die bepaalde connecties door welke oorzaak dan ook meer gebruiken dan anderen en dat daardoor zwakkere , minder succesvolle, connecties afsterven en dat daardoor minder volume nodig is om hetzelfde te bewerkstelligen?Hier dacht ik ook aan, maar dan gaat de toevallige mutatie regel niet meer van de evolutieleerMisschien dat betere connecties tussen de verschillende delen en neuronen in/van de hersenen tot het gevolg heeft dat er minder omvang nodig is?
Of zouden de hersenen het 'zelf beseffenen' dat ze het met minder massa ook kunnen