Jan van de Velde
Moderator
Artikelen: 0

Re: verantwoordelijk voor overgewicht; individu of industrie?

Napoleon Dynamite schreef:
We worden voortdurend gedwongen om keuzen te maken. Aan groepsdruk kunnen we moeilijk ontsnappen. De consumentenpsychologie gaat zelf veel verder dan dat en tracht de vrije wil te ontnemen.
Ik ben het met je eens dat kuddegeest meespreekt. Vraag is of de industrie dit gebruikt of misbruikt. Te ver kunnen ze hierin niet gaan, er zijn altijd dwarse koeien. Weet je nog wat er gebeurde toen Coca-Cola de zg New Coke presenteerde? Dat ging alleen maar om een nieuw receptje!Verder zijn er ook zat aanbieders van alternatieven, hetzij regular, hetzij bio, ethisch of welk ander etiket dan ook. Die trekken allemaal aan die kudde.

De kudde rent achter de overtuigendste aan. En het typische is nu, dat de meeste merken zowel light als regular aanbieden. Op de frisdrankautomaat waar ik regelmatig langswandel, zijn de bovenste twee knoppen nog steeds voor cola regular, dan pas een knopje voor light...... In de supermarkt vind ik de light-producten ook niet standaard op de aantrekkelijke ooghoogte, ik zou er regelmatig voor moeten bukken als ik ze zou willen hebben..De keus is nog steeds aan mij vind ik.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270

Terug naar “Rechtswetenschappen”