Ooit al een koeietong gegeten?Varkensgehakt zonder toevoegingen, kipfilet zonder toevoegingen of een biefstuk zonder toevoegingen, smaken mij allen al beter dan die rare nepdingen.
Dus: je kan van die "nepperds" gewoon niets lekker maken, ook al ben je ex-kok, mijn moeder is ook ex-kok en kan dit wel.De keren dat ik die nepperds heb geprobeerd, heb ik echt geprobeerd er iets van te maken. Maar tot nu toe met weinig succes. Het spul reageert ook niet zoals vlees reageert.
En het is toch wel normaal dat het niet hetzelfde reageert als vlees.
Het is niet omdat het de naam 'vleesvervanger' krijgt, dat het zoals vlees moet bereid worden.
Het is net alsof je vriesdroogkoffie hebt in plaats van vers gemalen bonen, brood uit de vriezer in plaats van vers gebakken, of een typmachine in plaats van een PC met tekstverwerker: Het kan er mee door als er niets anders is, maar haalt lang niet het gewenste niveau.
Het kan mij niet schelen dat dat uit de vriezer komt. Het smaakt gewoon beter dan gebraad van een varken dat heel zijn leven is vetgemest.
Het is dan ook een belediging voor water om soep gelijkwaardig te noemen.Het is dan ook een belediging voor vlees om vleesvervangers gelijkwaardig te noemen.
En weet je wat ik nep vind? Worsten! Wat gewoon boordevol met restjes is gevuld, desnoods inclusief de endeldarm.