pangeaman schreef:ik weet het , de titel is niet al te best gekozen, maar waar ik heen wil is het volgende,
ik heb ooit eens gehoord dat je door het verlies van geur, je bepaalde fragmenten van het verleden niet meer kan herinneren, dit vanwege het feit dat geur ons helpt herinneren aan bepaalde momenten uit ''vroeger tijd''.
zodra de geurzin wegvalt , valt dus ook de herinnering weg , klopt dit?
groeten Pangeaman.
Let op met de term geheugenverlies. Het is niet hetzelfde als het niet kunnen oproepen van informatie.
Beelden, geluiden, geuren en gevoelens allemaal apart worden opgeslagen in het geheugen. Je kan bijvoorbeeld alleen een beeld herinneren zonder verhaal of gevoel of geluid of geur. Een andere keer herinner je je alleen een geur,..
Al die componenten kunnen geassocieerd zijn met je herinnering en het helpen oproepen. Indien je de geur herinnert kan je de associaties met die geur aanhalen en beelden bovenhalen, etc...
Kortom, functie van geur verliezen leidt niet tot geheugenverlies alleen wordt het oproepen van informatie die geassocieerd is met geuren moeilijker
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können