ZonnTroLL
Artikelen: 0

Re: Vegetari

Varkensgehakt zonder toevoegingen, kipfilet zonder toevoegingen of een biefstuk zonder toevoegingen, smaken mij allen al beter dan die rare nepdingen.
Ooit al een koeietong gegeten?
De keren dat ik die nepperds heb geprobeerd, heb ik echt geprobeerd er iets van te maken. Maar tot nu toe met weinig succes. Het spul reageert ook niet  zoals vlees reageert.
Dus: je kan van die "nepperds" gewoon niets lekker maken, ook al ben je ex-kok, mijn moeder is ook ex-kok en kan dit wel.

En het is toch wel normaal dat het niet hetzelfde reageert als vlees.

Het is niet omdat het de naam 'vleesvervanger' krijgt, dat het zoals vlees moet bereid worden.
Het is net alsof je vriesdroogkoffie hebt in plaats van vers gemalen bonen, brood uit de vriezer in plaats van vers gebakken, of een typmachine in plaats van een PC met tekstverwerker: Het kan er mee door als er niets anders is, maar haalt lang niet het gewenste niveau.

Het kan mij niet schelen dat dat uit de vriezer komt. Het smaakt gewoon beter dan gebraad van een varken dat heel zijn leven is vetgemest.
Het is dan ook een belediging voor vlees om vleesvervangers gelijkwaardig te noemen.
Het is dan ook een belediging voor water om soep gelijkwaardig te noemen.

En weet je wat ik nep vind? Worsten! Wat gewoon boordevol met restjes is gevuld, desnoods inclusief de endeldarm.
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.
Ger

Ooit al een koeietong gegeten?
ja
Dus: je kan van die "nepperds" gewoon niets lekker maken, ook al ben je ex-kok, mijn moeder is ook ex-kok en kan dit wel.
Plaats eens een paar goede recepten zou ik zeggen
Het kan mij niet schelen dat dat uit de vriezer komt. Het smaakt gewoon beter dan gebraad van een varken dat heel zijn leven is vetgemest
Daar verschillen we blijkbaar van smaak
En weet je wat ik nep vind? Worsten! Wat gewoon boordevol met restjes is gevuld, desnoods inclusief de endeldarm.
Wat is daar nep aan? Iedereen met een beetje kennis van wat hij eet weet dat en accepteert dat. Als je het zo bekijkt moet je ook geen yoghurt meer eten.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Banana

Iedereen heeft een eigen mening of vleesvervangers lekker zijn of niet... ik persoonlijk vind ze niet vies.

En wat betreft tofu... het is heel lekker, zoals ze dat bij een wokrestaurant maken. Over smaak valt niet te twisten, dus laten we daar over ophouden.. maar ik moet zeggen dat ik het met ZonnTroll eens ben.
ZonnTroLL

Plaats eens een paar goede recepten zou ik zeggen
Zal ik doen.
Wat is daar nep aan? Iedereen met een beetje kennis van wat hij eet weet dat en accepteert dat. Als je het zo bekijkt moet je ook geen yoghurt meer eten.
Wat is er dan nep aan de "vleesvervangers"?
Ger

Die doen zich voor als vlees maar zijn het niet. (denk aan die nephamburgers, nepschnitzels, etc.)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
ZonnTroLL

Die doen zich voor als vlees maar zijn het niet. (denk aan die nephamburgers, nepschnitzels, etc.)
Ja, dan kun je spreken over vleesvervangers en ik vind die ook maar nep, maar ik sprak niet over nephamburgers met allemaal brol erin gegooid zodat ze net hetzelfde smaakt. Ik heb het over totaal nieuwe producten.

Ja, daarin geef ik u gelijk als jij dat bedoelt.
Banana

Hier een paar uitspraken:

"Zolang er slachthuizen zijn, zullen er ook slachtvelden zijn"- Tolstoy

"Eens zal de misdaad op een dier begaan, reeds berecht worden zoals thans de misdaad op een mens berecht word. Eens zal het vleeseten evenzeer vergeten zijn, als thans het menseneten in Europa"- Leonardo Da Vinci

"Allen, die zich het onherkenbaar, toebereide lijk laat smaken, moeten maar eens het dagelijkse bloedbad in het slachthuis meemaken" - Wagner

"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy

"Zolang mensen massaal dieren slachten, zullen zij ook elkaar vermoorden. Inderdaad, hij die het zaad zaait van moord en ellende, kan geen vreugde en liefde oogsten"- Pythagoras

"The greatness of a nation, and it's moral progress can be judged by the way it's animals are treated"- Ghandi

" If you could see or feel the suffering, you wouldn't think twice. Give back life, don't eat meat"- Kim Basinger
PNCO

Banana schreef:Hier een paar uitspraken:

"Eens zal de misdaad op een dier begaan, reeds berecht worden zoals thans de misdaad op een mens berecht word. Eens zal het vleeseten evenzeer vergeten zijn, als thans het menseneten in Europa"- Leonardo Da Vinci

"Allen, die zich het onherkenbaar, toebereide lijk laat smaken, moeten maar eens het dagelijkse bloedbad in het slachthuis meemaken" - Wagner

"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy

"Zolang mensen massaal dieren slachten, zullen zij ook elkaar vermoorden. Inderdaad, hij die het zaad zaait van moord en ellende, kan geen vreugde en liefde oogsten"- Pythagoras

"The greatness of a nation, and it's moral progress can be judged by the way it's animals are treated"- Ghandi

" If you could see or feel the suffering, you wouldn't think twice. Give back life, don't eat meat"- Kim Basinger
Het is allemaal lijden, en is allemaal terug te voeren op het menselijk gedrag. Dus deze quotes zijn een prachtige illustratie van hoe het werkelijk gaat. Mensen eten vlees omdat ze het gewend zijn, omdat ze het zichzelf hebben aangeleerd vlees lekker te vinden en omdat ze hun leven niet kunnen voorstellen zonder vlees. Maar waarom zou dit niet kunnen? We zijn alleen maar omnivoor, omdat we te lui zijn bepaalde basisbehoeften uit bv planten te halen. Zonder vlees kan prima, alleen omdat het niet algemeen geaccepteert wordt, voelen veel mensen zich aan hun moraal verplicht, vlees te eten. Terwijl dit eigenlijk nergens op slaat..
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.
ZonnTroLL

Dát is wat ik bedoel.
ZonnTroLL

Banana

Mijn bron voor de quotes:

http://www.***.nl

en *** staat (volgens hun) voor Kwalitatief Uiterst Teleurstellend
alinda

Maar ik zou mn broodje shoarma zo missenals ik vegetarier zou zijn...
Banana

Maar ik zou mn broodje shoarma zo missenals ik vegetarier zou zijn...

Dat is jouw mening, maar ik heb helemaal geen behoefte aan lijken eten (vlees dus) dus waarom zou ik het doen als ik het toch niet mis? dan kan ik net zo goed vegetarier worden (wat ik ook ben)
Jan van de Velde
Moderator

Ook als alle mensen vegetariër worden, blijft de vraag hoe we het de leeuwen, arenden, kabeljauwen e.d. afleren. Het feit dat ik toevallig ook herbivoor kan leven vind ik geen reden om dat dan perse ook maar voor 100 % te gaan doen. Ons gebit en verteringsstelsel hebben zowel carnivore als herbivore kenmerken. Ergens in de evolutie zijn we dus als omnivoor bestempeld. En dat is bepaald in een tijd waarin, naar ik aanneem, nog niet werd nagedacht over de ethiek van doden om te eten, maar waarin simpelweg datgene gegeten werd dat gegeten kon worden. En dat doen we nog steeds, en daar is naar mijn mening dan ook niets principieel verkeerd aan.

Ik ga friet met sla en biefstuk eten vandaag, en als een vegetariër die biefstuk wil laten staan, respecteer ik dat standpunt ten volle.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
ZonnTroLL

Ook als alle mensen vegetariër worden, blijft de vraag hoe we het de leeuwen, arenden, kabeljauwen e.d. afleren. Het feit dat ik toevallig ook herbivoor kan leven vind ik geen reden om dat dan perse ook maar voor 100 % te gaan doen. Ons gebit en verteringsstelsel hebben zowel carnivore als herbivore kenmerken. Ergens in de evolutie zijn we dus als omnivoor bestempeld. En dat is bepaald in een tijd waarin, naar ik aanneem, nog niet werd nagedacht over de ethiek van doden om te eten, maar waarin simpelweg datgene gegeten werd dat gegeten kon worden. En dat doen we nog steeds, en daar is naar mijn mening dan ook niets principieel verkeerd aan.
En dat doen we nog steeds, maar met de ethiek van doden om te eten.

Terug naar “Sociale en praktische filosofie, ethiek”