KabouterKlus schreef:de grijze muis schreef:@B Inderdaad is het een combinatie van factoren, echter de Islam is meer dan een godsdienst en dat lijkt nou juist het probleem te zijn.
Het is een totalitaire ideologie.
En Mohammed houdt de ideologie bij elkaar.
..verworvenheid schorten we niet op als er moslims bij ons komen wonen.
Iemands godsdienstige overtuiging als privé-zaak te beschouwen is een humanistische verworvenheid. Quote KK
Helemaal eens, iedereen is in principe welkom die de Human Rights erkent.
Juist door een geloof te demoniseren om eigen vooroordelen te rechtvaardigen haalt men totalitaire ideologiën via de achterdeur naar binnen. Kenmerken: onverdraagzaamheid, "gedachtenpolitie" en een verbod op vrijheid van godsdienst. .[/quote KK]
Precies, om de eigen vooroordelen tegen andere geloven te rechtvaardigen demoniseert de islam andere geloven.
Er is geen sprake van een dialoog. Kijk hoe de minderheidsgroepen worden behandeld onder een mohammedaans bewind. Hoe vergaat het de Bahai, je zult ze niet meer vinden in Iran, de Joden in Iran, de Boeddhisten in Zuid Thailand, de Kopten in Egypte, de Christenen in sulawesi, de Hindoes in Kasjmir, de Christenen en Animisten in Sudan, allemaal hebben ze de 'keus' om vermoord te worden, te vluchten of weggepest te worden of ernstig in hun bestaan bedreigd te worden, ook met allerlei economische restricties.
En jij hebt het bestaan in een posting te vertellen dat je in Iran bij een christelijke fanilie hebt gelogeerd die jou heeft verteld dat ze vrijelijk hun geloof konden belijden. Dat kwam je kennelijk goed uit. Kwam het niet bij je op dat die Dhimmi in de gaten werd gehouden?
Je bent mij nog steeds een aantal antwoorden schuldig uit de topic 'Dialoog met Mohammed'
Deze stelde ik, meen ik op 4 okt, echter alle postings tussen 3 en 7 okt lijken verwijderd te zijn. Op 7 okt heb ik de vragen herhaald. Ik stel ze opnieuw
A. Wie zijn de juristen die een soort 'overriding obligations' doctrine hebben ontwikkeld? (tegen de haat en killerverzen uit de koran, die daardoor volgens jou overruled zijn en alleen maar schoonheid zou bevatten)
B Hoe heten zij en waar wonen of woonden zij?
c En wie mogen er niet gedood worden?
D En wie zij degenen die op hun eigen manier hun geloof mogen belijden?
E Geldt dat ook voor afvallige moslims?
F Zijn al die honderden haatteksten tegen andersdenkenden overridden?
G Als die teksten allemaal overridden zijn, dan kunnen we van herschrijven spreken ,dunkt mij.
Jij kon geen antwoord op die vragen geven in plaats daarvan werd je boos. Een ander forumlid heeft dat toen voor je gedaan.
Ik wil de nieuwkomers op dit forumtopic adviseren eerst even langs te gaan bij 'Dialoog met Mohammed'. Neem er rustig de tijd voor.