homosapiensgenialis
Artikelen: 0

Prehistorische geneeskunde

Heeft iemand misschien goede informatie, of weet een site, met informatie over behandelmethoden uit de prehistory??
Wouter_Masselink

Re: Prehistorische geneeskunde

In de prehistorie (niet prehistory :wink: ) werd er geen geneeskunde bedreven. Mensen zullen toen al wel een bepaalde kennis hebben gehad van de natuur en geneeskrachtige kruiden. Bepaalde stammen leven nagenoeg nog hetzelfde. Ik kan me voorstellen dat hier wel enige informatie over te vinden is op het wereldwijdeweb.
"Meep meep meep." Beaker
Jan van de Velde
Moderator

In de prehistorie (niet prehistory  ) werd er geen geneeskunde bedreven.
is dat niet faliekant in tegenspraak met:
Mensen zullen toen al wel een bepaalde kennis hebben gehad van de natuur en geneeskrachtige kruiden. Bepaalde stammen leven nagenoeg nog hetzelfde.
Ik meen zelfs dat er bewijzen zijn aangetroffen van prehistorische geneeskunst zoals het zetten van beenderen en zelfs schedeloperaties.

IJzertijd is in Europa toch ook nog steeds prehistorie? (dwz afwezigheid van geschreven bronnen)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Bean

Is dat onze pre-historie, of de pre-historie van het land waar die stam leefde? Want waar voor ons de historie pas begint bij 50v. Chr. waren de Grieken en de Egyptenaren al erg bedreven in de geneeskunde.
I never wanted to change the world, but the world changed me...
PoulsaS

:) hmm, dit klinkt als een opdracht voor de opleiding geneeskunde in antwerpen

Terug naar “Geneeskunde”