Moderators: Michel Uphoff, jkien
Bij de meeste "teleskoop winkels". En bij: www.teleskop-service.debedankt, ziet er goed uit. waar kopen we dat??
Heb je er nog eentje kunnen bemachtigen? De Skylux hebben ze nog hier in het dorp, de ETX niet meer.Hoe is het met de Belgische etx voorraden? Ik woon in R'dam en heb pas woensdag tijd om te gaan shoppen over de grens.
Ik ben wel een beta-docent, maar geen ANW docent. Al lijkt het astronomie-deel van dat vak me wel boeiend! Met een kijkertje zijn natuurlijk heel veel leuke dingen mogelijk. Ik heb nu een#506 kabeltje voor de etx besteld en de TouCam gekocht, dat maakt misschien weer wat extra dingen mogelijk.Leuk, een collega! Doe jij boeiende astro dingen met leerlingen? Ik zoek ANW kijkopdrachten. Misschien buiten het forum eens wat uitwisselen?
Zo deed ik ook eerst, maar het lukte afgelopen weekend om toch eerst op twee sterren uit te lijnen. Dat volgt toch wat soepeler.Ik heb Venus gewoon met de hand opgezocht.
Het was idd de Pro versie. Door hem achter het occulair te houden kon ik al wat sterren van de Pleiaden 'zien'. Maar zonder stabiele bevestiging (gebruik nu tape) wordt het nix.De LIDL cam heeft het uiterlijk en volgens mij ook de specificaties van de Pro: 640 x 480 en 60 fps. De "fun" ken ik verder niet. Zie www.lidl.de en dan de maandag aanklikken
Ik heb eigenlijk geen idee of dat te zwaar is. In de andere thread heb ik al naar ervaringen van gebruikers gevist.Ik zoek voor mijn ixus een klemmetje maar wat mij via dit forum werd aangeraden ziet er te zwaar uit voor de motortjes van de ETX 70
Bij de Koepel verkopen ze een adapter voor de ToU cam. Lens er af schroeven en de adapter er op. Het geheel past dan in de occulairhouder.Het was idd de Pro versie. Door hem achter het occulair te houden kon ik al wat sterren van de Pleiaden 'zien'. Maar zonder stabiele bevestiging (gebruik nu tape) wordt het nix.