Moderator: ArcherBarry
Animus schreef:mischien gewoon door het harde hijgen dat er dan hele kleine scheutjes in je kil komen?en dat proef je dan meteen omdat het in je kil zit.
lijkt me de logische verklaring.
nou ik anders wel en daarna ook een tijdje keelpijn.Euhm, bedoel je keel? Het lijkt mij niet logisch. Zo hard hijg je niet als je hardloopt. De luchtstroom kan nooit mechanische schade aan je keel veroorzaken. En je zou dan op z'n minst verwachten dat je na de tijd ook nog een zere keel hebt, hetgeen niet waar is.
Nee, vooralsnog niet. Daarom heb ik ook dit topic geopend. Maar ik ben gewoon niet overtuigd van jouw verklaring.heb jij een betere verklaring dan?
Mss heb je door het grote verbruik van energie afvalstoffen opgestapeld in je lichaam die niet tijdig weggeraken, of waardoor er juist een hogere concentratie van die stoffen in je bloed komt en je die dus kan smaken ? Het is maar een redenering, geen idee of het juist is
Dat denk ik niet, ik heb persoonlijk een erg fijne neus, ik ken de geur van mijn eigen speeksel en van bloed. De twee zijn niet te verwarren.Er wordt 1 liter speeksel per dag aangemaakt, bij intensief sporten wordt die minder, gevolg is een droge mond/keel. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat bij een droge mond de smaak veranderd. Ik denk toch dat speeksel een eigen smaak heeft en bij het wegvallen of opdrogen van het speeksel kan dit veranderen. Al is dit puur speculatief....