Ben Meijer
Artikelen: 0

Re: E.F.T. emotional freedom techniques, wie heeft ervaring

Hoi Napoleon,

Ik heb je linkje bekeken. bekende oude info.

Ken je de website en het boek van What doctors dont tell you?

http://www.wddty.co.uk/cms/content.asp?pageid=home

Ik ga niet goedpraten wat er fout is met een aantal alternatieve genezers. Ik houd niet van vaag en zweverig. Ik houd van concreet, meetbaar, en direct effect. Vandaar dat ik graag werk met SUDS van Wolpe.

Meten, behandelen, meten.

Maar zonder per definitie negatief te zijn over alternatief of regulier, kan ik je aanraden om het boek van what doctors dont tell you te lezen. Uit onder andere dat boek wordt duidelijk dat veel van waar we van uit gaan bij reguliere geneesknudde ook niet zo is.

Van 80 procent van wat de reguliere geneeskunde doet, is ook geen wetenschappelijk bewijs of onderbouwing.

Ik vind het onprettig dat mensen elkaar proberen te meten langs de de lat van de ander.

Ik vind het onprettig dat de regulieren zichzelf zo buiten schot willen houden terwijl juist daar zo veel scheef is.

En dat steeds met de stok krijgen omdat er geen wetenschappelijk onderzoek is gedaan... dat is gewoon bullshit... we zouden moeten spreken van farmacologisch onderzoek ipv wetenschappelijk onderzoek.

En onderzoek doen kost circa 500,000 euro voor een klein onderzoek. Dat soort geld hebben allen de farmaceuten.

dus..

zo goed als niemand zal dat onderzoek krijgen.

Groeten

Ben
The Don
Artikelen: 0

Re: E.F.T. emotional freedom techniques, wie heeft ervaring

Ben Meijer schreef:Hallo Don,

Ik ben inderdaad niet op de hoogte van de laatste wetenschappelijke mode t.a.v. homeopathie, en persoonlijk boeit die me helemaal niet, want persoonlijke ervaring zegt me veel meer. de mode en de poging om homeopathie af te doen kan met de tijd veranderen.

Gelijk zo is de reguliere wetenschap nit toegerust om en homeopathie te beoordelen.
Beste Ben,

Gezien je bovenstaande opmerkingen is het mij duidelijk dat er geen wetenschappelijke discussie mogelijk is. Ik onttrek mij dus bij deze aan deze discussie. Ik denk dat de meeste lezers inmiddels wel doorhebben dat EFT geen harde wetenschappelijke onderbouwing heeft dus dat een wetenschappelijke discussie bij voorbaat gedoemd is te mislukken (gelijk zo met homeopathie). Er zijn GEEN peer reviewed artikelen die bewijzen dat EFT een beter effect zou hebben als een placebobehandeling. Daarnaast is EFT en TFT niet falsifieerbaar en vallen dan ook niet in de reguliere geneeskunde. Net als homeopathie werkt het wel maar niet beter als een placebo! Mocht je dit willen ontkennen dan zou ik graag een directe link willen zien naar een wetenschappelijk artikel die ook een placebo behandeling heeft bekeken en waaruit blijkt dat ik het mis heb.

Geen links naar je website aub. Die staan al voldoende in dit topic en reclame maken is natuurlijk niet toegestaan op dit forum.
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

Terug naar “Geneeskunde”