Hoi Micheal,
Kom eens kijken bij het subforum: theorie ontwikkeling.
Daar spreek ik ook over oneindigheid (en over meerdere oerknallen), en je kunt er je mening geven en ook nog stemmen.
Pieter
Moderators: jkien, Michel Uphoff
Dat "naast" moet je niet te letterlijk opvatten. Dat is een andere richting dan onze 3 ruimtelijke dimensies. Zo'n ander heelal kan dan verderop liggen in een richting die je niet kunt aanwijzen, waarbij dat verderop zelfs vlakbij kan zijn, 3 millimeter bijvoorbeeld.robindr schreef:Ik weet het eerlijk gezegd niet, ik heb te weinig theoretische kennis om er een mening over te vormen. Ik denk wel dat sommige wetenschappers beweren dat er mss meerdere heelallen naast mekaar zouden kunnen bestaan.
Indien dit waar zou zijn denk ik(met mijn menselijk voorstellingsvermogen) dat dit zou betekenen dat het heelal eindig is, aangezien het me technisch onmogelijk lijkt om meerdere oneindige heelallen naast elkaar te hebben.
Als het heelal is ontstaan, wat is er dan vóór het heelal geweest? Er is altijd iets geweest maar dat wil niet zeggen dat er altijd sprake van leven is geweest. Als er niet altijd sprake van leven is geweest moet dáár idd een begin in zijn geweest en kan dat ook eindigen. Ik denk alleen dat het heelal en deze dimensie oneindig zijn. Ook denk ik dat het begrip oneindig ons denkvermogen ver te boven gaat.Oneindigheid is niet te vatten door mensen, het heelal ook niet.
Maar ik weet niet of we daaruit kunnen concluderen dat het heelal oneindig is.
Als het heelal is ontstaan, een begin gehad heeft, zou het ,volgens mijn beperkte verstand, eindig moeten zijn.
Of hoe kan je van eindig naar oneindig gaan.
Of de stap van niks naar oneindig is misschien kleiner dan de stap van iets naar oneindig
Gray schreef:Volgens mij is het heelal oneindig, omdat het altijd uitdeint.
Maar dan wel de soort oneindigheid die je ervaart wanneer je op een cirkel loopt die steeds groter wordt.
Dus zou je uiteindelijk ongveer op hetzelfde punt moeten uitkomen.
Ik probeer niet om telkens mijn verhaal te "promoten", dus sorry als ik er al eens eerder naar heb verwezen, maar ik merk dat ik op dit soort vragen toch vaak hetzelfde antwoord zou willen geven:Als het heelal is ontstaan, wat is er dan vóór het heelal geweest? Er is altijd iets geweest maar dat wil niet zeggen dat er altijd sprake van leven is geweest. Als er niet altijd sprake van leven is geweest moet dáár idd een begin in zijn geweest en kan dat ook eindigen. Ik denk alleen dat het heelal en deze dimensie oneindig zijn. Ook denk ik dat het begrip oneindig ons denkvermogen ver te boven gaat.
Als het heelal is ontstaan, wat is er dan vóór het heelal geweest