[quote="Jakobo Joesov
AH:Ik denk dat de meerderheid van het volk niet achter de beslissing staan.
Helaas, doordat de media inspeelt op gevoelens en geen goede argumenten gebruikt. Het is beter te luisteren naar mensen die er verstand van hebben, bijvoorbeeld de mensen die zelf naar Uruzgan uitgezonden zullen worden. Zij hebben er het volste vertrouwen in.
Hoe bedoel je met het volste vertrouwen in hebben. Doel je dat ze voorstander zijn voor deze missie?
AH: Ik durf te wedden dat de overheid geen enkel idee hebben in wat voor omstandigheden een volk verkeerd en leven.
Is dit een argument?
Tja, wat moet ik hierop antwoord geven. Ik denk dat het vergelijken met onze westerse levenswijze en dat met die van hen geen gezonde kijk is op de werkelijkheid. Dat het land gedeeltelijk verscheurd is is al erg genoeg, maar een missie naar dat gebied levert een te groot gevaar op. Van de week werd al duidelijk, dat de eerste tijd gevochten gaat worden. Men kan niet voorspellen hoe lang dat gaat duren, voordat men eventueel kan gaan beginnen om het land op te bouwen. Ik vindt het argument rammelen. Zeker de kosten die hiermee gemoeid gaan, zo'n 340 miljoen Euro. Ik denk dat ze het geld beter aan andere zaken binnen Nederland kunnen gaan benutten en niet zomaar belastinggeld over de balk gooien.
AH: ...mocht de missie alsnog doorgaan, wat ik zie als het meewerken aan internationale oorlogsmisdaden.
Dan zou volgens jou de VN hier aan meewerken?
Volgens mij werk te VN hieraan al mee, maar ik kan mezelf vergissen.
AH: Balkenende kan beter zich gaan bezighouden hoe de verkiezingen gaan lopen, want ik weet zeker dat hun voornemen zetels gaat kosten. Mocht de missie doorgaan dan dient de politiek hierop hard worden afgerekend.
Gebruik vooral je stemrecht!
Dat zal ik zeker doen, maar het gaat niet om later, maar om het voornemen, daartegen dient geprotesteerd te worden.
AH: Meewerken aan oorlogsmisdaden, Nederland gaat een oorlog voeren voor Amerika, is een ernstige zwarte bladzijde in onze geschiedenis, en dit kunnen we echt niet heben en verantwoorden.
Nederland voert geen oorlog voor Amerika, maar zet zijn troepen in om het land weer op te bouwen, als lid van de NAVO én met goedkeuring van de VN Veiligheidsraad.
Dat heb je verkeerd vernomen mijn beste, want begin December 2005 sprak D66 hierover dat Nederland voor het karretje van Amerika wordt gespannen. D55 waarschuwde dat Nederland de oorlog voor Amerika gaat voeren.
Ik heb een nieuwe draad geopend om niet teveel weg te draaien van het oorspronkelijke onderwerp.[/quote]