Ik denk dat het bij mij ooit begonnen is toen mijn vader mij op heel jonge leeftijd eens meenam naar de sterrenwacht hier in de buurt. Ik denk dat ik toen 8 was of zoiets. Maar ik begon het pas echt fascinerend te vinden toen ik in 1994 (ik was toen 14) in de krant las dat er een gedeeltelijke zonsverduistering zichtbaar zou zijn in Nederland. Ik heb toen (levensgevaarlijk) een paar stukjes negatieffilm over elkaar heen gelegd en op een zonnebril geplakt om een home-made eclipsbril te krijgen. Zeer slecht voor je ogen natuurlijk, maar ik had me er nog niet dusdanig in verdiept dat ik de gevaren in zag. (gelukkig niks aan overgehouden).
Een paar jaar later werd mijn interesse weer gewekt door de komst van komeet Hale-Bopp (begin 1997). Ik ging er 's ochtends al vroeg uit om door mijn slaapkamerraam met een ouwe verrekijker de komeet eens op te sporen. Hij was toen nog maar heel moeilijk zichtbaar, maar toen ik hem dan eindelijk gevonden had, was ik volledig verkocht! Ik denk dat dat het moment is geweest dat ik helemaal om was. Ik kocht de Sterrengids en leerde met mijn verrekijkertje de sterrenhemel kennen, een jaar later kwam mijn eerste telescoop (een 60mm lenzenkijkertje) enz. enz..
Het is sinsdien nooit meer goed gekomen!