Dat is mooi gezegt Cognition, maar zonder cijfertjes ga ik nog gewoon met de cijfers van het CBS die stellen dat er 0.0% armoede is in Nederland.
Het is inderdaad maar hoe je armoede definieert en het CBS zal dan waarschijnlijk wel uitgaan van de afrikaanse definitie van Armoede, maar voor mij is het duidelijk dat er meer en meer armoede komt in Nederland. Hoe anders zou je daklozen en zwervers willen uitleggen als er inderdaad 0.0% armoede is in Nederland? Ik las dus in de krant dat er in Groningen 2 zwervers waren doodgevroren. Het lijkt me niet dat die mensen daar vrijwillig voor kiezen. Maar het is net als wat bv. Zalm bij hoog en laag riep ergens in November: niemand gaat er op achteruit in 2006, maar zelf op vooruit, meende Zalm. Ik heb mijn eerste salaris van 2006 al binnen en ik krijg 18 euro netto minder per maand, maar ook de verhoogde energie-voorschot en de ziektekosten-verzekering heb ik al binnen. Als de rest van het jaar net zo is, ga ik er bijna 130 euro per maand op achteruit, dus ik heb de uitspraak van Zalm alweer tegengesproken.
Maar waarschijnlijk ben jij een van die typische nederlanders die het goed gaat en die vanuit die positie zijn kop in het zand steekt
Doemdenken is ook een kunst, als jij om je heen kijkt en 1000 gezinnen vindt zonder verwarming, dan zou ik graag willen weten welke stad dat is.
Jij noemt het doemdenken en ik noem het realisme. Ik zal nog eens kijken of ik het bericht over de huishouden die waren afgesloten van gas en licht en niet meer opnieuw werden aangesloten, vanwege de privatiserende energiemarkt, terug kan vinden.