Dorus schreef:De reacties op mijn tussenkomst verwonderen mij niet. Ze verheugen mij zelfs.
Ik zie dat de jeugd nog steeds het dynamisme heeft die ook mijn generatie heeft gehad. Er is niets nieuws onder de zon.
Wat bedoelt u daar precies mee? Welk dynamisme hebben wij die ook uw generatie gehad heeft? Dat wij ons verzetten tegen de mening van 'ouderen'? Zo zou ik het niet direct willen noemen... Wij willen alleen maar begrepen worden, zoals ook uw generatie dat nu wil!!
Het is niet mijn bedoeling wie dan ook te overtuigen van wat dan ook.
'k Denk dat, moest het uw bedoeling zijn geweest, dat je niet veel resultaat zou hebben geboekt hier. Uiteindelijk, ik denk dat het niemand zijn bedoeling is om te overtuigen, gewoon om anderen een beetje inzicht te geven in de huidige situatie. Mensen kunnen ook op het Blok stemmen, zonder te weten waarom, en 'k denk dat hier vooral gepoogd wordt aan te tonen waar zij precies voor staan...
Verder vrees ik dat er begrippen zijn die jullie anders invullen. Wat ik bv. als maatschappelijk weefsel zie, is duidelijk iets anders dan wat jullie zien. En dat hoort ook zo.
Wat bedoelt u daar precies mee? Wat verstaan wij onder maatschappelijk weefsel, en wat ziet u daar onder?
Dorus schreef:Eén iets toch. Gooi nooit met modder naar senioren, jullie tijd komt ook.
Wij hebben onze wereld in vrede doorgegeven en dat is meer dan wij gekregen hebben.
Nu is het aan jullie.Veel succes
Ik denk dat het hier nooit de bedoeling is geweest om met modder naar de senioren te gooien. Eerst en vooral mag u alles wat hier gezegd wordt niet persoonlijk opvatten. Moest iemand van de jongeren hier op het forum Vlaams Blok gestemd hebben, zou hij dezelfde reacties uitgelokt hebben. Trouwens, hier is het niet de bedoeling om met modder naar iemand te gooien, gewoon om eens te zien wat de mening van anderen is, en eventueel daar op te reageren. Laat mij duidelijk stellen, 'k heb respect voor ieders mening, en als u vindt dat u er goed hebt aan gedaan om Vlaams Blok te stemmen, dan zal ik u niet met de vinger wijzen. Juist vind ik dat ook u, net zoals wij allemaal doen, eens moet denken aan de gevolgen. Misschien zou het beter zijn moest er in de toekomst eens zowel met senioren als met jongeren samen aan tafel gezeten worden, want voor ons is uw gedachtengang soms moeilijk te begrijpen, en mss begrijpt u ons ook niet helemaal.
Een iets wil ik er nog aan toevoegen, u reflecteert altijd alles naar het verleden. Probeer eens in te zien dat we nu niet meer terug kunnen. We leven nu, met de problemen van nu, en alle pogingen om de samenleving terug te krijgen zoals het zo'n 50 jaar terug was, zullen tevergeefs zijn. Probeer met beide voeten op de grond te staan, en te kijken hoe we onze toekomst kunnen uitbouwen zodat het voor iedereen, jong als oud, aangenaam is om te leven !!