Respect hebben voor een geloof?
Mijn persoonlijke mening is ja en nee.
Ik kan alleen maar respect opbrengen voor een geloof als deze respectvol om wenst te gaan met het leven op aarde waarbij vooral het respect voor andere geloven en de mens in zijn algemeenhied wordt aanvaard zoals deze is.
Ik kan geen respect opbrengen voor een geloof, dat andere geloven en andere mensen vanwege hun andere geloof of juist geen geloof minacht.
Dit laatste is per definitie het geval bij de Islam.
Het is de Islam die een karikatuur wenst te maken van andere geloven en andersdenkenden.
Het is de Islam, die zelfs bereid is het hoogste gebod: "Gij zult niet doden"
tot een paskwil te maken als het in haar straatje te pas komt.
Het is de Islam, die het doden van andersdenkenden in naam van Allah tot een verheven daad wenst te beschouwen.
Kenmerkend is de laatste tijd, dat volgelingen van de Islam hun ultieme leider Mohammed op een heilig voetstuk wensen te plaatsen, waarop hij op grond van zijn werkelijke daden zeker geen aanspraak zou mogen maken. Het verdient daarom voor Moslims aanbeveling de werkelijkheid van zijn leven nog eens onder ogen te (durven) zien.
Als zij dat zouden durven doen, dan zou het wel eens anders kunnen aflopen met uw huidige vaak verwrongen gedachten over de basis van de Islam.