-=zweistein=-
Artikelen: 0

van biomedische naar geneeskunde

Heey

Ik zit nu in't 6de jaar Wetenschappen/wiskunde en wil nadien geneeskunde gaan studeren. Daarvoor moet ik een toelatingsexamen arts/tandarts afleggen. Maar is het ook mogelijk om zonder een toelatingsexamen geneeskunde te gaan studeren? Want ze hebben me verteld dat ik de eerste jaar biomedische wetenschappen moet volgen en dan kan ik zonder toelatingsexamen naar 't tweede jaar geneeskunde.

Klopt alles wat ik vertel :roll: Of zit ik soms mis :D
The first writing, science, mathematics, law and philosophy in the world, making the region the center of what is called the "Cradle of Civilization" - Iraq
Napoleon Dynamite

Re: van biomedische naar geneeskunde

Je moet sowieso door het toelatingsexamen geraken. Meestal is dat geen probleem als je in het eerste jaar biomedische slaagt.

http://med.kuleuven.be/education/medicine_arts_nl.html

"Voor je mag beginnen moet je eerst geslaagd zijn in het toelatingsexamen. "

Een handig hulpmiddel om je voor te bereiden:

http://med.kuleuven.be/education/UsolvIT_nl.html
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können
-=zweistein=-

heel erg bedankt voor de info Napoleon Dynamite :wink:
The first writing, science, mathematics, law and philosophy in the world, making the region the center of what is called the "Cradle of Civilization" - Iraq
domana

als je overschakelt van biomedische naar geneeskunde kan je in de kuleuven wel een heel aantal vrijstellingen krijgen, zodat je praktisch volledig naar het 2de jaar arts kan overschakelen. Maar zoals Napoleon Dynamite als vermeldde, je moet altijd ook slagen in het toelatingsexamen.
kpil

Ik studeer dit jaar af in de Biomedische, het ingangexamen geneeskunde blijft natuurlijk nog altijd geldig, zelfs moest ik nog geneeskunde willen doen.

De commentaar die een (niet erg subtiele) prof hierover aan ons gaf in het eerste jaar: moest er hier iemand zitten die het eerste jaar BMW doet om makkelijker door het ingangexamen geneeskunde te raken, je bent eraan voor de moeite. Als je niet door dat ingangexamen raakt zul je er hier ook niet doorraken en ben je eigenlijk niet geschikt om dokter te zijn.

Niet erg subtiel dus (maar wel grappig :roll: ) Hij heeft trouwens gelijk gekregen, er was 1 iemand die met er met die bedoeling was en ze was zwaar gebuisd

Terug naar “Geneeskunde”