DePurpereWolf schreef:Ik las ook dat de laatste Supernova (in het melkwegstelsel) in 1604 was, gezien door Keppler, wordt het niet eens tijd voor een nieuwe?
Als zo'n supernova dichter dan 100 miljoen lichtjaar van ons verwijdert is kan het de maan overschijnen, gaaf.
18 jaar geleden heb ik ook een verschijnsel aan de hemel waargenomen,
wat mischien wel een supernova geweest zou kunnen zijn.
Ik zag een ster oplichten, de helderheid van de ster nam toe tot ongeveer de helderste ster aan de hemel.
toen de ster oplichte zag ik rondom de ster ontzetten veel meer sterren die ook mee oplichte.
daarna werd de helderheid minder, en verdween de ster die oplichte, en ook de sterren die mee oplichte.
de ster was daarna ook niet meer waarneembaar, maar dat was waarschijnlijk daarvoor ook al niet.
Het hele fenomeen duurde ongeveer 5 secondes.
Het bijzondere aan wat ik heb waargenomen zijn de sterren die rondom mee oplichte,
Zouden dit sterren zijn geweest, of planeten?
Een logische verklaring zou zijn dat dit planeten waren die het licht van de supernova reflecteerde.
Als het planeten waren dan kan ik uit mijn waarneming concluderen dat er vele male meer planeten bestaan dan sterren.
zouden het planeten zijn geweest? Of zouden de omliggen sterren een tijdelijke hogere magnitude hebben gekregen door de explosie?