Onlangs heb ik veel reacties van dit topic gelezen dat veel mensen dit topic niet zinvol vinden.
Ik vraag mee af: "Vind je dit topic zinloos?"
Als iemand ja zegt, dan willen we graag de beheerder een slotje dit topic verzoeken.
Moderator: Rhiannon
Het was misschien eerder een korte vraag dan een echt discussiepunt. Ik denk ook dat je al binnen de eerste 3 berichten, door madAnne, antwoord op die vraag hebt gekregen.Onlangs heb ik veel reacties van dit topic gelezen dat veel mensen dit topic niet zinvol vinden.
Ik vraag mee af: "Vind je dit topic zinloos?"
Als iemand ja zegt, dan willen we graag de beheerder een slotje dit topic verzoeken.
dat komt omdat ze vroeger in limburg de afbouwhamer hanteerden, zit inderdaad heel diep (300 meter diep)Brennus schreef:Voorbeeld.. Afbouwen..
In Limburg breken ze dan juist de tent af,
in Brabant bouwen ze die dan op tot die klaar is.
Het is wel handig als je dat van elkaar weet..
En je hoeft een Limburger niet uit te gaan leggen dat afbouwen juist het tegenovergestelde is van wat ze daar gewoon zijn, want dan wordt je voor stomme Hollander uitgescholden.
En dan hebben ze nog gelijk ook..
Ja, daar zit het ook heel diep..
Sterker nog, het feit dat vele woorden in de Germaanse talen niet voorkomen in andere Indo-europese talen, wijst erop dat het Oergermaans al een mengtaal was.Cris schreef:Is Nederlands geen puur taal?
Edit Math: titel aangepast. Staat nogal slordig in Taalwetenschappen.