Jan van de Velde schreef:Nou, dan maar één computer.
En Veertjes verhaal van het toekennen van WU's snap ik niet. Als het erom gaat dat aan snellere computers grotere WU's worden toegestuurd zou dat kunnen, maar dat geldt in elk geval niet voor eerste WU's.
Nee, ik snap het zelf ook niet helemaal, en mijn verhaal klopt ook niet helemaal (dat de punten van de WU's dicht bij elkaar liggen). Echter, ik meen te zien dat de gemiddelden ongeveer gelijk blijven bij de verschillende gebruikers, d.w.z. als een gebruiker twee keer zoveel WU's heeft afgewerkt, ook ongeveer twee keer zoveel punten heeft. Dat wordt steeds zichtbaarder naarmate het aantal WU's groter wordt. Bij 1 of 2 WU's is er nog niet zoveel over te zeggen.
Iemand (ik geloof Mar©) heeft eerder in deze thread geschreven dat de toekenning van WU's naar capaciteit (en running time) van de PC is, waarbij gekeken wordt naar het aantal dagen die de computer erover doet om de WU af te wikkelen. Dit wordt vergeleken met de "benchmark" computer van folding, hoe lang die over dezelfde WU heeft gedaan. Zo kan er ingeschat worden wat de computer in kwestie aankan.
Zo zal er voor elke computer een minimum en maximum grootte vastgesteld worden voor de WU's die uiteindelijk naar die computer gaan, en zal een krachtige computer meer grote WU's toegekend krijgen dan kleine (*). De "kleine" worden "bewaard" voor de minder krachtige computers.
Het is immers het efficiënts om te proberen een WU niet een bepaalde tijdsduur te laten overschrijden. (Al lijkt het systeem voor sommigen van ons niet helemaal goed te werken.)
Zo kun je je dus voorstellen dat er bepaalde "gemiddelden" (punten per WU)uitrollen per gebruiker waardoor de een sneller opbouwt dan de andere een iemand met 19 WU's een ander met 26 WU's kan inhalen. Als een gebruiker consequent is in het gebruik en de "running time" van de computer, zal dat gemiddelde ongeveer gelijk blijven.
(*)Groot en klein betekent in dit geval het aantal punten dat de WU waard is. Het aantal punten wordt bepaald door de WU eerst op een benchmark computer te laten draaien en te kijken hoe lang die erover heeft gedaan. Dat aantal dagen vermenigvuldigd met 110 punten wordt dan uiteindelijk de WU waarde. Grootte heeft dus idd niets te maken met het aantal frames.