Jap
Artikelen: 0

Subliminale berichten toegestaan?

In hoeverre zijn Subliminale berichten toegestaan?

Dat dit word toegepast blijkt een feit.
De subliminale TV-beelden die in dit artikel staan, heb ik aangetroffen in het Amerikaanse programma Adult Television Entertainment (ATE). De serie is rond 1999-2001 uitgezonden door SBS6 en daarna één of meerdere keren herhaald. Samen met sociaal psycholoog drs. Huib Kraaijeveld kwam het in januari tot een gesprek bij de programmadirecteur van SBS6, die zich aanvankelijk oprecht geschokt toonde. Een ter plaatse uitgevoerde steekproef uit hun archief ontlokte hem een hartgrondig “Shi*t!”. Maar van de toegezegde medewerking naar de achtergronden van de makers kwam niets terecht, en telefoontjes en e-mails bleven daarna onbeantwoord. Afgelopen zomer blijken nieuwe afleveringen van de serie uitgezonden te zijn, opnieuw met dezelfde subliminale afbeeldingen. Nu echter bij Veronica, onderdeel van, jawel, holdingmaatschappij SBS Broadcasting.
Vooral dit verontruste mij daar mijn kinderen met grote regelmaat hiernaar kijken!!
In het BRT-kinderprogramma Ketnet zitten dagelijks subliminale boodschappen verwerkt rondom het Disney Festival. Daar staan hele series plaatjes in universele symbooltaal: o.a. afbeeldingen van wasvoorschriften gevolgd door een poppetje in een ronddraaiende wasmachine - de grafische vormgeving van het begrip Brainwash, ofwel: Hersenspoeling. De doodskop en brandende sigaret geef ik zonder commentaar. Alle beelden en filmpjes zijn te zien via deze pagina.
http://www.tobyornottoby.com/index.htm?nl/...itg.htm~actueel
Kite high or stay low!
Marco van Woerden

Re: Subliminale berichten toegestaan?

Interessant. Ik heb het globaal doorgelezen, en ik moet zeggen dat ik hier echt niks van wist. Het doet me denken aan een boek dat ik ooit las, een kinderboekje, Lycdrop heette het. Hierin werden mensen verslaafd aan drop, omdat overal werd gezegd dat het goed voor ze was, terwijl het juist hele kwaadaardige drop was.

Ik weet niet waarom, maar ik heb hier slechte gevoelens over, en ik vind dat het manipuleren van mensen op deze manier echt niet kan.
'Moeder, is het al nacht?' vraag ik. Maar er is niemand. Ik ben alleen.
Ger

In het begin vond ik het interessant, maar hoe meer ik lees, hoe meer het op de zoveelste conspiracy theory lijkt. Kom op zeg, wat heeft Vodafone (internationaal bedrijf) te maken met SBS6? Waarom zouden mensen die niet eens Latijn kennen beïnvloed worden door Latijnse teksten? Je wordt toch ook niet beïnvloed door Japanse teksten?

Sorry, maar het artikel zaagt aan de eigen geloofwaardigheid.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
PNCO

Ger schreef:In het begin vond ik het interessant, maar hoe meer ik lees, hoe meer het op de zoveelste conspiracy theory lijkt. Kom op zeg, wat heeft Vodafone (internationaal bedrijf) te maken met SBS6? Waarom zouden mensen die niet eens Latijn kennen beïnvloed worden door Latijnse teksten? Je wordt toch ook niet beïnvloed door Japanse teksten?

Ik vind zinnen als:

Love is Hate

BOMBS KEEP US FREE

EVERYTHING YOU KNOW IS WRONG order chaos

VoTE -FREEDOM is a MYTH

KNOW FUTURE - No Future

Watch more TV

BABY, BABY (...) GRAB what YOU CAN - Do it NOW - Now is the Time

Weak – STRENGTH

WE WE we WE We We are DEAD, ELVIS is ALIVE

beLIEve WHAT YOU ARE TOLD (Lie!)

You want TRUTH but you need LIES

MONEY is the ROOT of ALL FREEDOM

SUSPICION BREEDS CONFIDENCE (Verdachtmaking wekt vertrouwen)

Information is Power

toch wel boekdelen spreken.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand deze plaatjes voor de lol heeft gemaakt om ATE in een kwaad daglicht te stellen.

Vodafone heeft trouwens niets te maken met SBS6, het gaat hier om de (al dan niet) subliminal message '666' die in het logo van het bedrijf zou zijn verwerkt.

Ikzelf vind het artikel zeer verhelderend; ik was het al eerder tegengekomen. Het laat ons eens te meer zien dat we wakker en alert moeten blijven en ons vooral niet in slaap moeten laten sussen door media of politici :roll:
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.
Ger

Sorry over SBS6, ik maak wel vaker dit soort fouten met lezen. Maar ook 666 vind ik in dit geval nonsens. Ten eerste heeft vodafone hier geen nut bij, ten tweede vraag ik me dan af waarom de derde 6 dan onderste boven staat.

En hoeveel mensen maken niet de duivelshoorn, zonder ook maar iets met satanisme van doen te hebben? Veel mensen die graag ergens bij willen horen of stoer/populair willen zijn. Zou dit voor Bush niet net zo goed kunnen gelden?

Et cetera, et cetera. Ik weet ook wel dat er subliminale reclame wordt uitgezonden, terwijl dit verboden is. Maar dit is meestal commercieel. Je kunt overal wat achter zoeken als je wil. Net als de boodschappen op platen van de Beatels over dat Paul McCartney (geloof ik) dood zou zijn. Puur zoekwerk van mensen die wat willen vinden of wat naar buiten willen brengen. Leuk als verhaaltje in de kroeg, maar niet meer dan dat.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
Jap

Ger schreef:In het begin vond ik het interessant, maar hoe meer ik lees, hoe meer het op de zoveelste conspiracy theory lijkt. Kom op zeg, wat heeft Vodafone (internationaal bedrijf) te maken met SBS6? Waarom zouden mensen die niet eens Latijn kennen beïnvloed worden door Latijnse teksten? Je wordt toch ook niet beïnvloed door Japanse teksten?

Sbs6 is ook verweven met andere Internationale bedrijven
SBS Broadcasting SA wordt verkocht aan investeerdersbedrijven Permira en Kohlberg Kravis Roberts & Co. Dit hebben de betrokken bedrijven bekend gemaakt. Het bod omvat in totaal 2,094 miljard euro waarvan 1,691 miljard euro in contanten. Na de verkoop krijgen de aandeelhouders 46 euro per aandeel, waarna SBS Broadcasting SA zal bij een geslaagde overname in november worden geliquideerd. In oktober zal een speciale aandeelhoudersvergadering van SBS Broadcasting SA worden georganiseerd om de overname goed te laten keuren. Indien tweederde vam de uitstaande aandelen wordt aangemeld, is de overname een feit en is het de bedoeling de beursnoteringen aan de Amsterdamse Euronext en Amerikaanse Nasdaq beurs te beëindigen.. Permira/KKR zullen een nieuwe niet beursgenoteerde SBS-holding opzetten om de radio/tv-belangen in onder te brengen. Liberty Global Inc (eigenaar van o.a. UPC en Chellomedia) is thans de grootste aandeelhouder van SBS Broadcasting SA met een belang van 19,1 %; oprichter Harry Evans Sloan bezit circa 10 %; algemeen directeur Markus Tellenbach circa 1,3 %. Verder zijn vooral institutionele en andere beleggers aandeelhouder van het bedrijf.

SBS Broadcasting SA is in Nederland voor 63 % eigenaar van SBS Broadcasting BV waar o.a. Net 5, SBS 6, Veronica TV, Veronica Uitgeverij (Veronica Magazine en TVSatellite), SBS Productions BV en SBS Text onder vallen. Verder is SBS Broadcasting SA o.a. eigenaar van zenders in Vlaanderen (VT4 en VijfTV) en radio- en tv-zenders in Zweden (o.a. Kanal 5 en The Voice), Denemarken (TV Danmark, The Voice), Noorwegen (TV Norge), Hongarije (TV2) en Roemenië (Prima). Ook is SBS Broadcasting eigenaar van C More Group in Scandinavë die actief is met betaaltelevisie (voorheen Canal+ Nordic).
Liberty global is de grootste aandeelhouder in SBS Broadcasting SA
There were 2 matches in Who Owns What to your query of Liberty Global Inc.

1.    

Who Owns What: The Walt Disney Company

http://www.cjr.org/tools/owners/disney.asp

2.    

Who Owns What

http://www.cjr.org/tools/owners/index.asp
http://www.cjr.org/search/index.asp?search...nc&scope=owners
Disney

Totaal aantal commissie leden: 16

Commissie leden met een overlapping: 10

Meeste overlappingen: Former U.S. Senator George Mitchell (6)

Overlapt zich met de volgende bedrijven:

The Boeing Company !!

Casella Waste Systems

CB Richard Ellis

City National Bank !!!!

Columbia/HCA Healthcare Corp.

Doubleclick

Edison International

FedEx — two different members

The Irvine Company

Jenny Craig International

Northwest Airlines

On Command **

Pacific American Income Shares

Pacific Dunlop Limited

Shamrock Holdings

Sotheby’s North America

Staples

Starwood Hotels & Resorts

Sun Microsystems

Tadiran Wireless Communication  

Industries

Union Bank of California !!!!

UNUM Provident

Western Asset Funds

Xerox

Yahoo! **
Vivendi universal heeft de grootste vinger in de pap bij vodaphone

http://www.thenation.com/special/bigten.html

Uiteindelijk valt alles heel dicht bij elkaar te brengen.

En zoals PNCO al heeft geconstateert is hier toch wel degelijk iets aan de hand.

De feiten opgesomd in dit Artikel liegen er toch niet om.

Maar is er iem. die weet of dit is toegestaan.

Ik dacht namelijk van niet maar kan er nog niets over vinden.
Kite high or stay low!

Terug naar “Rechtswetenschappen”