Hoelang denken jullie dat de Grote Rode Vlek nog door blijft gaan?
En heeft iemand feiten en/of meningen van wetenschappers?
Voor degenen die niet weten wat de Grote Rode Vlek is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Rode_Vlek
Moderators: Michel Uphoff, jkien
Met andere woorden: misschien dat er over 100 jaar geen grote rode vlek meer is. Ik vind het daarom best frappant dat er behoorlijk wat mensen zijn die denken dat de grote boze vlek nog wel een paar miljard jaar zal blijven bestaan. Hoe zijn jullie daar zo zeker van?Aan het begin van 2004 is de vlek ongeveer de helft van de grootte die de vlek 100 jaar geleden had. Het is niet bekend hoe lang de Grote rode vlek nog zal voortbestaan, of dat de verkleining een resultaat is van normale schommelingen.
Stabiel? Hij is in 100 jaar tijd met de helft afgenomen... Dat noem ik allesbehalve stabiel.nou ja wanneer is de vlek 'weg' en wanneer is het dezelfde? Ik denk dat die wervelstormen blijven zolang jupiter differentiaal draait. Maar specifiek dié vlek mmmmm tja de storm is vrij stabiel als er niet in valt (meteorieten of zo) waarom niet?
Stabiel? Hij is in 100 jaar tijd met de helft afgenomen... Dat noem ik allesbehalve stabiel.Hallo1979 schreef:nou ja wanneer is de vlek 'weg' en wanneer is het dezelfde? Ik denk dat die wervelstormen blijven zolang jupiter differentiaal draait. Maar specifiek dié vlek mmmmm tja de storm is vrij stabiel als er niet in valt (meteorieten of zo) waarom niet?