Hoe duur......Geld is tegenwoordig belangrijker dan alles....zie het op deze manier: weet je hoe duur het is om iemand levenslang op te sluiten? en sommige mensen verdienen het gewoon niet meer om te leven (zoals echt koelbloedige moordenaars waar geen spoortje geesteziekte in is te herkenen) sommigen van die mensen kunnen gewoon niet meer in de maatschappij koen en hebben anderen zo ontzettend veel leed aan gedaan dat ze het leven gewoon weg niet meer verdienen. ik vind wel dat de doodstraf minder moet worden gebruikt, in bijv. amerika grijpen ze teveel naar de doodstraf. maar als ze dan eenmaal dood zijn, waarom dan niet nuttig gebruiken, ze worden niet gedood omdat ze die organen nodig hebben, het is slechts een nuttig bijproductHopper schreef:Ik ben er tegen, het is al walgelijk dat de maatschappij executies uitvoert en dan ook nog organen verlangt van de ge-executeerde. Een walgelijk idee iemand vermoorden om een ander het leven te redden.
Het vermoorden van de moordenaar, ja het is moord hoor, is het zelfde als de moord die de moordenaar heeft gepleegd.
Alleen de maatschappij vind het juist, de maatschappij is nu de moordenaar.
Gaan we nu iedereen die voor is ook de doodstraf opleggen?
Waarom verdienen sommige mensen het niet om nog langer te leven dan?
Zou het niet eens zo kunnen zijn dat de maatschappij dit soort mensen als product oplevert? Wie is dan de schuldige?
Het verschil van alles is hoe je er tegen aankijkt, als de VS een islamitisch land bombardeert en een oorlog begint is dat goed.
Als er een aanslag wordt gepleegd in de VS door een islamitisch land/organisatie noemen we het terrorisme, een kwaad...
Het is maar hoe je er tegen aankijkt idd.
Voor mij is moord moord.