Ik ben niet echt een expert op het gebied van quantum mechanica.
maar ik vraag me af "Bestaat er een deeltje met spin 0?"
Hoe komt het dan een elementairdeeltje met spin 0, geen lading kan hebben?.Als ze bestaan (beide zijn nog niet experimenteel waargenomen) zouden zowel het Higgs-boson (met massa) en z'n massa-loze broertje GoldStone boson beide Spin 0 hebben. Wat betekend dat ze geen lading dragen (geen zelf-interactie aangaan) en beschreven worden door 'n scalair veld (enkelvoudig component).
Als ze bestaan (beide zijn nog niet experimenteel waargenomen) zouden zowel het Higgs-boson (met massa) en z'n massa-loze broertje GoldStone boson beide Spin 0 hebben. Wat betekend dat ze geen lading dragen (geen zelf-interactie aangaan) en beschreven worden door 'n scalair veld (enkelvoudig component).
Dat wordt ook niet beweerd. 'n deeltje (of veld exertation) met spin 0 kan geen lading dragen, omdat dat 'n extra component in de veld-vector opleverd. Er is ook geen "coupling constante" gedefinieerd.Spin 0 heeft niks te maken met lading 0
Klopt. Het Godstone boson bestaat niet als zelfstandig deeltje, maar manifisteerd zichzelf als Higgs-Boson. Het "gebroken symmetrie" model is gebaseerd op:Het Goldstone boson zal niet worden gedecteerd omdat het niet bestaat (volgens de theorie dan natuurlijk). Het is een soort wiskundig hulpmiddel om het Higgsmechanisme te beschrijven.
Antoon schreef:Maar omdat we er van uitgaan dat een electron een puntdeelte is heeft deze geen oppervlakte. en kan het door draaing geen magnetisch moment krijgen.
We weten niet zeker of een electron wel echt een punt deeltje is, maar we hebben wel een minimale afmeting kunnen ontdekken voor een ectron. als we deze minimale afmeting aannemen als straal van een elctron moet het te hard draaien om zijn spin waartemaken.
In de klassieke mechanica zou dat opgaan (straal x draaisnelheid). In de Quantum mechanica niet.waarom gaan we dan niet van deze spin snelheid uit? mischien is die juist wel correct. of ligt die berekende draai snelheid dan ver boven de lichtsnelheid?