Laatst zag ik weer een reclame van Sanex, met actieve PH-waarden
Moderator: ArcherBarry
Uno: Ik weet zo 123 niet wat voor een pH normale zeep heeft, maar was zeep vroeger niet altijd natriumstearaat?(Wat weer werd gemaakt door vetten te behandelen met NaOH(Een base)) Het zal dus anyway wel hoger dan 7 liggen voor deze oude zooi. En je huid behandelen met loog is niet zo fijn, dus een fijne ph neutrale zeep is wel fijn. Het is inderdaad wel al vreselijk achterhaalt, maar het klinkt zo mooi toch?Bio schreef:
Tja, er zijn ook heeeel veeeel pHtjes actief natuurlijk, in Sanex . En wat dacht je van een pH-neutrale zeep? Dat je huid allesbehalve een neutrale pH heeft boeit niet (de huid heeft een pH van 5, geloof ik...)
Zo is er in een of andere spannende (lees: DURE) nachtcreme een amino-peptide complex opgenomen dat, samen met andere ingrediënten, de huidcellen vernieuwt... knap hoor, EEN enkel eiwitje wat complete nieuwe cellen kan genereren....
en wat dacht je van de activia drink van danonehallo1979 schreef:Ja war hoorde ik laatst nou... Oh ja ribuflufonen. Wat zijn dat???
En de rage van het linksdraaiende yoghurt. Volgens mij weet nu nog niemand wat dat betekend. Dat is ook het bizarre. Ze noemen wel de wetenschappelijke termen, maar ze leggen er vervolgens niets over uit.