Krant lezen is wel nuttig, evenals internet. Je waarheid moet je wel baseren op feiten, of althans nieuws met een redelijke waarschijnlijkheid van waarheid. Door verschillende nieuwsbronnen zoals kranten (met name iets verder dan de voorpagina), internet lukt dat ook.
Tja.. dat is dus de vraag.. wat is feitelijk waar? En voor wie is het waar? Gisteren nog een artikel gelezen wat in ging op hoe de media in Amerika is verdeeld. 6 multinationals hebben daar zowat alle zenders en kranten in handen en zij bepalen wat er op tv en in de krant komt --> het gaat enkel om het aantal kijkers/lezers, de inhoud is daaraan aangepast.
Ik heb dit zelf nog niet kunnen controleren, maar als ik af en toe stukken in de Volkskrant lees (de krant die wij hier hebben), moet ik toch vaak wel lachen.. hoeveel onzin wordt niet gewoon als waar gezien? Het is zeker een persoonlijke vraag van wat je wel en niet als waarheid wil accepteren, maar feitelijk weten wij niets over de waarheid dan wat zij ons vertellen wat de waarheid is..
En daarom ben ik zo bang dat de cirkel zichzelf daardoor gemakkelijk in stand houdt en moeilijk te doorbreken valt..
Media dient de commercie, commercie dient in stand te worden gehouden, dus dient de commercie de media weer, door deze in stand te houden en te faciliteren.
En de cirkel is rond..
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.