@ evilbu Uit onze eigen contreien zijn er toch heel wat voorbeelden : Welke nationaliteit denk je dat iemand
oorspronkelijk had, met een duidelijk herkenbaar beroep in zijn naam heeft? Timmerman, De Boer, De Clercq , leclerc en dergelijke.
Zou je twijfelen waar Mr Naaktgeboren of Mw Fijnvandraad vandaan komt?
Nog algemener is "de", "van " of "van de" ( Ludwig van Beethoven)
Duitse beroepsnamen (bvb Goltschmidt) duiden in België er vaak op dat die oorspronkelijk joodse familie uit Duitsland kwam (maar ondertussen eventueel al lang Belg is) . In Duitstalig gebied zijn er waarschijnlijk veel beroepsnamen (bvb Schumacher) die alleen maar naar Duitsland of Oostenrijk verwijzen.
Ik veronderstel dat je wel weet dat Kim alhier een voornaam is.(Kim Clijsters!). Of het in Vietnam een voornaam is weet ik niet, en dat was misschien je vraag.
Volgens mij heeft je vraag een oneindig aantal antwoorden. Ik vermoed zelfs dat er boeken over geschreven zijn. Maar het raden naar nationaliteit op die manier blijft toch maar raden hoor. Mensen veranderen van nationaliteit. Door de immigratie komen er overal ook weer zeer uitheemse namen opduiken van mensen die echt, zelfs in tweede of derde generatie, Belg, Nederlander, Amerikaan zijn door afstamming.
Ik vind dit een heel interessant topic en kijk al uit naar de verdere antwoorden die je zal krijgen