Is het snelheidsverschil van een neutrino met een foton wel groot genoeg om te kunnen meten? Hoe kunnen ze trouwens neutrino's überhaupt waarnemen, die vliegen toch overal dwars doorheen?DePurpereWolf schreef:Je kunt ook van licht (energie) materie maken, je kunt dan dus ook beter van een toestand praten dan van een onveranderbaar ding.
Een neutrino heeft trouwens zeer zeker massa, en vliegt met bijna de snelheid van licht
Ja die is groot genoeg om te meten, of denk je dat ik je maar wat wijs maak.Mafkees schreef:Is het snelheidsverschil van een neutrino met een foton wel groot genoeg om te kunnen meten? Hoe kunnen ze trouwens neutrino's überhaupt waarnemen, die vliegen toch overal dwars doorheen?DePurpereWolf schreef:Je kunt ook van licht (energie) materie maken, je kunt dan dus ook beter van een toestand praten dan van een onveranderbaar ding.
Een neutrino heeft trouwens zeer zeker massa, en vliegt met bijna de snelheid van licht
Maar neutrino's vliegen toch overal dwars doorheen? Door de aarde enzo.DePurpereWolf schreef:Ja die is groot genoeg om te meten, of denk je dat ik je maar wat wijs maak.Mafkees schreef:Is het snelheidsverschil van een neutrino met een foton wel groot genoeg om te kunnen meten? Hoe kunnen ze trouwens neutrino's überhaupt waarnemen, die vliegen toch overal dwars doorheen?DePurpereWolf schreef:Je kunt ook van licht (energie) materie maken, je kunt dan dus ook beter van een toestand praten dan van een onveranderbaar ding.
De snelheid van neutrino's is op de zelfde manier te berekenen als metelektronen, de energie die in de vergelijking over is wordt toe gekent aan de kinetische energie. Aan de andere kant is het dus ook te meten hoe veel energie deze deeltjes hebben door ze te laten botsen met kernen en dan te kijken hoeveel energie daar bij vrijkomt.
Thanx, nu snap ik tenminste hoe ze weten dat die neutrino's massa hebben en dus automatisch langzamer dan het licht moeten gaan.Quest schreef:Die gast van hierboven ben ik dus, kep me ff geregistreerd.
Hier een linkje
http://www.nikhef.nl/pub/pr/CHORUS.html
Ja die is groot genoeg om te meten, of denk je dat ik je maar wat wijs maak.