Ik begrijp ook de achterliggende gedachte maar dat verandert niets aan het feit dat deze gedachte zeer krom is.
Een modaal mens weet dat het beiden afkortingen zijn. Ik vond sommigen van die andere voorbeelden uit 2vandaag ook erg vreemd.
Iedereen die in de jaren 80 naar de basisschool is gegaan heeft nu al 2 spellingswijzigingen moeten zien te verwerken en nu willen ze er weer één doorvoeren. Ik heb zoiezo al moeite met elke regel waar geen logica inzit en heb dus altijd enige moeite gehad om al die regeltjes en lijstjes uit mijn hoofd te leren.
Sommige spellingswijzen slaan ook als een tang op een varken.
Voorbeelden in het kader van onderbouwing?
Waarom moet je bijvoorbeeld praktisch met een k schrijven terwijl het Engelse equivalent practical is met een c? Dat is toch onlogisch aangezien het Engels de dominerende taal is, dat zal zeker wel door het Duits komen? Ik schrijf dan ook altijd practisch omdat het gewoon beter is.
Zo zijn er veel voorbeelden met c/k
Waarom kunnen we niet alleen maar au of ou schrijven als de uitspraak in het ABN toch hetzelfde is?
Waarom 2 A4tjes met regels over de tussenletter-n, dat is toch onnodig?
Officieel schrijf je cadeau en bureau, wat ik ook doe omwille van de consistentie omdat je dat in het Frans ook zo schrijft, tegenwoordig schrijven de meesten kado en buro.
Waartoe dient dit beklag?
Ik ben het zat om steeds maar weer nieuwe regeltjes te leren. Ik kan mijn tijd beter besteden. Ik heb het opgegeven om al die grillen van de taalcommissie (hoe die ook heet) te volgen. Ze zoeken het maar uit. Voortaan schrijf ik zoals ik denk dat het moet. Ik ga niet meer de moeite nemen om die regeltjes te leren. Ik kan het niet bewijzen maar ik heb zo'n gevoel dat ik namens veel mensen spreek en dat velen net als ik de wijzigingen van de toch al onlogische en inconsistente regels spuug zat zijn.
Ik heb meer kennis van de Engelse spelling dan van de Nederlandse spelling. Ik heb meer inzicht in de Engelse grammatica dan in de Nederlandse grammatica.
Waarom? Omdat die logischer en consistenter is zonder rare fratsen. Dat scheelt