Moderators: Michel Uphoff, jkien
De aarde zal wel worden opgeslokt, maar de mensheid sterft denk ik niet uit. Tegen de tijd dat de zon warmer word enz. zal de mens al naar een andere plek verhuisd zijn. Als je kijkt naar wat we deze 100 jaar al hebben uitgevonden, denk ik dat dat in deze miljoenen jaren wel zal kunnen, en gebeuren.Peekay schreef:We zullen allang dood zijn. De zon is nog jong. Voorlopig put ze nog steeds energie uit haar voorraad waterstof (die omgezet wordt in helium). Wanneer al het waterstof is verbruikt zal ze warmer worden waardoor nieuwe kernreacties ontstaan waarbij helium gebruikt wordt als energiebron. Tijdens deze fase zal de zon veel warmer worden en opzwellen. Ofwel zal deze opzwelling zodanig groot zijn dat de aarde wordt "opgeslokt" en dus weg zal zijn ofwel zal de rand van de zon veel dichter bij ons gelegen zijn en zal het hier onmenselijk warm worden waardoor de aarde een soort van bol vloeiende lava zal zijn waardoor leven (zoals wij dat kennen) onmogelijk wordt.
Als we het willen meemaken zal dat vanaf een hemellichaam moeten zijn ver van dit zonnestelsel
bron: vvsDe Canadese astronoom John Dubinski heeft berekend dat de
Melkweg binnen drie miljard jaar zal opgaan in het Andromeda-stelsel.
Met een snelheid van ongeveer een half miljoen kilometers per uur stormen de
Melkweg en de Andromedanevel op elkaar af. De afstand tussen beide stelsels
is 2,2 miljoen lichtjaar.
Vet zeg, dat lijkt me wel tof om te zien!!!confusie schreef:Niet zo pessimistisch onze mooie aarde kan nog gered worden! De andromeda nevel (M31) stormt op de melkweg af, en volgens sommige bronnen botst die al over drie miljard jaar met de melkweg. Ik stel me voor dat door een bijzonder planetair voetbal de aarde wordt meegenomen door een nieuw vers sterretje Of dat gebeurd en of we dat kunnen overleven, die kans is natuurlijk niet zo groot, maar onmogelijk is het niet Zal trouwens een spectaculair gezicht zijn als de andromeda nevel heel groot aan de hemel is te zien. 8)
bron: vvsDe Canadese astronoom John Dubinski heeft berekend dat de
Melkweg binnen drie miljard jaar zal opgaan in het Andromeda-stelsel.
Met een snelheid van ongeveer een half miljoen kilometers per uur stormen de
Melkweg en de Andromedanevel op elkaar af. De afstand tussen beide stelsels
is 2,2 miljoen lichtjaar.
denk niet dat wij dan uitgestorven zijn, maar wel onherkenbaar doorgeëvolueerd, misschien zijn we wel naar een soort "hoger" niveau gegaan, dat we bestaan in pure energie en in het hele heelal voorkomen, you never know
Waarom zouden we de andromeda nevel dan wel duidelijk zien terwijl ik al moeite heb om ons eigen melkweg aan de hemel te zien?Zal trouwens een spectaculair gezicht zijn als de andromeda nevel heel groot aan de hemel is te zien.