geloof is een onvoldoend geldig omdat het gebasseerd lijkt te zijn op puur egoisme.
uiteraard respecteer ik het als jij wekelijks naar de kerk wilt of 's avonds wenst te bidden. voor dit onderwerp vind ik geloofsovertuiging redleijk irrelevant
Zoals ik al eerder typte, ik ga niet naar de kerk en ik bid niet. Ik heb zelfs een hekel aan religie en ik vind het zelfs wat bekrompen maar dat is een andere discussie. Ik geloof gewoon in reïncarnatie en voel me aangetrokken tot het Boedhisme (wat niet echt een religie is volgens de kenners) zonder dat ik daar actief in ben.
Ofdat jij het nu relevant vindt of niet, het IS relevant voor veel andere mensen. Voor al die mensen die beseffen dat er na het leven op aarde nog een ander leven is in wat voor vorm dan ook speelt dit een grote rol in de beslissing om wel of niet organen uit je lijf te laten verwijderen. Binnen enkele decennia gaan ze toch wel alle organen kunnen maken, zij het kunstmatig of van lichaamseigen cellen. Dat geloof ik toch op basis van de kennis die ik heb van wat er nu kan en wat er in ontwikkeling is.
geloof is een onvoldoend geldig omdat het gebasseerd lijkt te zijn op puur egoisme.
Dat is nogal veroordelend he
Het is niet egoïstisch als jij niet het risico wilt lopen dat het negatieve consequenties voor jouw ziel heeft. Jij kunt dat blijkbaar niet begrijpen omdat je je niet bewust bent dat je een ziel hebt. Dat hindert niet hoor maar oordeel niet zo snel.
Ger: dat verhaal over eeuwigheid moet je je eens praktisch proberen voor te stellen. voor de 123 151 351 688 431 384 332 164 843 546 876 844 131 879e keer een klimtijdrit van pakweg Armstrong winnen (die komt er ook hoor) lijkt toch een beetje absurd voor woorden te zijn.
idem voor je 35 miljardste schaakpartij die je van kapsarov wint nadat je er een paar 10 000 miljard verloren hebt
+ je aardse lichaam neem je niet mee naar boven (kun je wekelijks op begrafenissen hier op aarde vaststellen)
Je neemt inderdaad niet jouw lichaam mee, jouw ziel verlaat jouw lichaam na het overlijden van het lichaam.
Armstrong gaat in zijn volgende leven waarschijnlijk geen beroepswielrenner zijn maar weer iets anders gaan doen. Je wordt hier geboren om je eigen te ontwikkelen en afhankelijk daarvan krijg je bepaalde mogelijkheden en onmogelijkheden.
Assasinator
wat ik met die bewijzen bedoel, is dat wij in ieder geval kunnen zien dat bij een mens als die sterft alles ophoud (hersenfuncties waaronder persoonlijkheid, zintuigen enz enz en bio-chemische functies etc etc, nja je weet wel) en dat het dus eerder naar niet-eeuwigheid hangt dan naar eeuwigheid
maar waar baseer je jouw denken dan op?
Ben jij zo naïef dat jij denkt dat we alles kunnen zien wat er bestaat? Tuurlijk niet! Lees eens een goed wetenschappelijk boek over evolutie en je weet beter. We kunnen alleen maar waarnemen wat we nodig hebben om te kunnen overleven met ons lichaam. De rest waarnemen vergroot niet jouw kans om te overleven dus kunnen wij al die rest niet waarnemen.
Voor wie nog een basisles evolutie nodig heeft bij deze:
Er ontstaan willekeurige veranderingen in het DNA. Sommig van die veranderingen zijn gunstig en vergroten jouw kans om te overleven en je succesvol voort te planten. Die specifieke DNA-veranderingen worden op deze wijze doorgegeven aan het nageslacht.
Wij kunnen dus maar heel weinig waarnemen. Dat zie je ook wel bij het licht of kan jij met jouw ogen infrarood licht waarnemen of UV licht? Ik toch niet en de reden is simpel, evolutie. Dat zelfde principe geldt voor alles. Onze waarneming en onze hersenen zijn zeer beperkt, we weten nog zoveel niet.