als ik een nieuwe theorie heb over natuurkunde en dit ook kan aantonen,
wat is dan de meest geschikte manier om dit bekend te maken ?? ik wil namelijk niet dat mensen over 2 honderd jaar nog refereren naar de gene die het van mij gepikt heeft
![Rollende ogen :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Een octrooi kost geen 90000 euro maar ongeveer 10000 voor een europese en amerikaanse registratie. Als je geen zin hebt om het te octrooieren dan is het voldoende als je aan kunt tonen dat je het idee op een bepaalde datum al had en dat kan op heel veel manieren, bijvoorbeeld door te deponeren bij een notaris, maar, als het een uitvinding is, heb je in dat geval geen bescherming tegen namaak. Aangetekend aan jezelf sturen is niet genoeg omdat je niet kunt bewijzen wat je aan jezelf hebt gestuurd.DUHH schreef:hoe doe ik dat ??? in een paper publiceren ???? en tjah, een octrooi kost zo`n 90.000 euro .... mijn theorie gaat absoluut wereld schokkend zijn !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
op een niet te dromen grote schaal !!!!!!!!
maar stel dat ik dus iets vind zoals bijv. het "hall effect" of de "maxwell equtations" of "faraday`s law" of of of ..... zou ik daar een octrooi op kunnen aanvragen ?????
Geen flauw ideewaar is ie goed voor